سلام بر رمضان ۲۰۱۵

بدست • 19 ژوئن 2015 • دسته: نوشتار

سلام خداوند مومن ؛
همنشینان رمضان کیانند ؟
سلام بر مومنین روزه دار . روزهای پایانی ماه جون ۲۰۱۵ میلادی در حالی رو به انتهاست که ،تابش نور رحمت واسعه شب های ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶ هجری قمری بر قلوب مومنین روزه دار آغاز میگردد .
در آمریکا روز ۲۱ ماه جون بنام روز پدر نام گذاری شده ، و در این روز فرزندان خانواده ، مخصوصا پسران تلاش می کنند که ، ساعات بیشتری را با ، بابای خود به گذرانند . شاید روز ۲۱ ماه جون ۲۰۰۲ یکی از بهترین روزهای ۲۸ سال پسر داریم بود . پسرم در آن روز یک نامه بسیار زیبائی برایم نوشت و از من خواست که ، با صدای بلند نامه اش را برایش بخوانم !! نامه بحدی زیبا ، با احساس و آموزنده بود که ، در پس خواندن هر چند سطر آن ، یکدیگر را در آغوش میگرفتیم و هر دو نفرمان سـخت میگریستیم . گرچه او نماند و در ۲۶ جون همان سال به رحمت واسعه معشوقش پیوست ، اما در نامه اش از یکی از زیباترین تجربه های حیات ۲۸ ساله اش که بسیار به داشتن آن مفتخر بود و از آن فراوان نام برده بود ، بیشتر به دلم نشست که ، آن را بمناسبت حلول این ماه ایمانی با شما محرمان همراه در میان می گذارم . آن جمله این بود ” ایمان به خداوند و کار برد این نعمت در زندگی انسان قرن بیست و یکمی ، آنهم در کشوری بنام آمریکا چه خواهد بود ” . او گفت یکی از زیبائی های ماه مبارک رمضان ، مخصوصا برای یک جوان ، صدائی است که ، در اولین شب این ماه مبارک در گوش جان منتظرین رمضان طنین می اندازد . صدای ” سلام ” خداوند به بندگانش می باشد . سَلَامٌ هِىَ حَتىَ‏ مَطْلَعِ الْفَجْرِ( قدر ) سلامی که ، از اعماق تاریکی های شب ظلمانی جهل عبور کرده وهمرا با نور رحمت واسعه و هدایت خداوند مومن برای رشد انسان ، توسط کارگذاران خداوند در هستی به انسان عطا می فرماید .
سلامی که حامل این پیام بود ” وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنىّ‏ِ فَإِنىّ‏ِ قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لىِ وَ لْيُؤْمِنُواْ بىِ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ( بقره ) امشب من هم همراه با شما تا به صبح بیدار می مانم ؟ تا اگر کسی از تو سراغ مرا گرفت ؟؟ سرم را در گوش جانش بگذارم و مستقیما و بدون واسطه ؟ حتی با عبور از تو ( محمد ) ؟! به او بگویم ” من همین جا هستم ، این زانوی من هست که تو سرت را بر آن گذاشته ای !! . مطمئن باش که دعوت بر حق تو امشب اجابت می شود .
با پوزش از حضور تمامی فرزندانی که ، نعمت در حضور پدر بودن از آنها در این رمضان سلب گردیده و خدای نا کرده آن مادر و پدرانی که …………….. عنوان مقاله رمضان امسال را به شب زنده داران و سحر خیزان مورد خطاب قرآن در شهر رمضان تقدیم میدارم .
يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلىَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ( بقره ۱۸۳ ) بس آشکار است که روی سخن خداوند با مومنین می باشد . با توجه به اینکه ، گرامی اساتید مترجم و مفسر قرآن کریم در باره این چند آیه و به خصوص با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، بس زیبا و رسا گفتند و نوشته اند . با اذعان به نا توانی این قلم در شرح آنچه شایسته این کلام می باشد ، تلاش خواهم کرد تا به پاره ای دیگر از انتظارات قرآن از یک انسان مومن اشارات مختصری داشته باشم .
قرآن در ۱۴۷۶ آیه مومنین را چنین مورد خطاب خود قرار میدهد .
اولا ، مومن یکی از نامهای زیبای خداوند میباشد ،هو الله الذي لا اله الا هو الملك القدوس السلام المومن المهيمن .
پس اگر انسانی ، با هر باوری مفتخر به پذیرش این نام و یا عنوان شد ، امید بر این هست که نیک می داند که ، یکی از خطیر ترین و بزرگترین مسئو لیت های هم نامی و هم زیستی با خداوند مومن را پذیرفته و این پذیرش برابر است با ، عبور از روی یک پل موئین ؟!!.
ایمان = اقرار و تصدیق . مومن = تصدیق کننده و معتقد . پس انسان مومن ، در نهایت آگاهی و شناخت جای گاه و مقام و ماهیت آن پدیده مورد ایمان را درک نموده ؟ و متعهد میشود که ، او نیز به عهدی که با طرف مقابل می بندد وفا کند .
۱- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ ، روی سخن خداوند مومن ، به هم پیمانان مومن خود ، چنین می باشد : بهر عهدی که بستید و با هر که بستید وفا کنید .
به اولین ماده از ۱۴۷۶ مفاد این قرار داد ایمانی توجه کنید ، احترام و ، وفای به قراردادها ( بصورت جمع ، همه قرار دادها ) لازمه پذیرش شما در آموزشگاه ایمانی است . عدم به وفای به عهدی که بستید ، ثپت اولین نمره منفی در کارنامه ایمانی شما خواهد بود ، و راه یابی به آموزشگاه توحیدی و نشستن بر سر کلاس هستی شناختی را برای عهد شکن غیرممکن می کند !! .مومنین ، قراردادهائی را که منعقد میکنید محترم بشمارید .
اگر از بستن و شکستن عهد و پیمانهای شیرین و شیرین چند دقیقه ای دوران کودکی بگذاریم و بگذریم
آیا اولین عهدی را که ما با مادر و پدر مان بستیم این نبود که ، تحمل همه مشقت ها و مرارتها از آن شما و رفتن به مدرسه و آموختن علم و ایمان از آن من ؟؟ آیا امروز که آنها پیر و ناتوان شدند ؟ باز پرداخت و وفای به عهد فرزندانه من خدمت گذاری به آنها نیست؟! شما که بر سر هر کوی برزن در هر بوق کرنا می دمید که ، ما دیگر نیاز به دین نداریم، ؟ زیرا علم همه چیز را حل کرده ؟؟!! به صدها هزار مادر و پدر از خانه رانده شده ؟ به میلیون ها مادر و پدر فراموش شده در خانه سالمندان ؟ و محروم از یک ملاقات ؟؟!! آنهم به بهانه نداشتن وقت توجهی کرده اید ؟ صدور فتوای جاسوسی فرزند از پدر و مادر ؟ نقض و اهانت صریح به آیات قرآن دال بر محترم نا شمردن حقوق والدین و تشویق فرزند به عهد شکنی با خداوند نیست ؟؟!! .
مگر روزی که بر سر سفره عقد ازدواج نشستیم ، به هستیمان سوگند یاد نکردیم که ، تا سرحد تقدیم جانمان به پای ماندگاری این عشق می ایستیم ؟؟ خیانت به آن همه آن سوگندها ؟ پیمان شکنی نیست ؟ به ازدواج های چندین ساعته ؟ چند ماهه ، نسل امروز نگاه کرده اید ؟؟ . پذیرش پرداخت مهریه ۱۲۴ هزار سکه از طرف یک معلم با حقوق ماهیانه حد اکثر ۲ میلیون تومان ؟ حد اقل اهانت و خیانت به کلمه آزادی که در پس نام آن سکه بی جان آمده نیست ؟ . آیا پدر و مادر ها و فرزندان آنها و حتی عاقد مجری این قرار داد ، با پنهان نمودن دروغ شان اقدام به انعقاد یک قرار داد حرام نمی کنند ؟؟ ازدواج یک زن و مرد اجرای امر خداوند نیست ؟ . احترام و، وفای به این عهد ضامن دوام و بقای یک زندگی توام با سعادت و خوشبختی نیست ؟ .
رئیس جمهوری که به رای میلیون ها انسان خیانت می کند !! ایمان به خداوند و دین و ایمان به آخرت را فراموش کنید ، آیا به عهدی را که ، با مردم خود بسته وفا کرده ؟؟!! . آیا این عهد شکنی ها بیشتر در کشور هائی به اجرا در نمی آید که خداوند مومن ، روی سخنش با مردم و در راس آن رهبران آنها می باشد ؟؟!!.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ﴿۸﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت‏شهادت دهيد و البته نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است و از خدا پروا داريد كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است
قسط ،برابر است با عدالت اجتماعی . لطفا به آموزه های دینی توجه کنید که ، از ۱۴۳۶ سال قبل تا به امروز ، مومنین روزه دار آن با خدای خودشان عهد می بندند تا ، حتی در باره دشمن خود به اجرای عدالت و قسط وفا کنند ؟ زمان محمد و علی و عمر را فراموش کنید !! آیا امروز که ، خادمین خانه خدا ، و محمد و علی و عمر با روزه داران هم کیش خود چنین می کنند ؟؟!!. نقض حقوق ذاتی ملیونها انسان در بیدادگاهای کشور های اسلامی ، اجرای همین عدالت اجتماعی است ؟ نقض حقوق ذاتی انسان و اجرای این همه بیداد عهد شکنی نیست ؟.کشتار دیروز خمر سرخ در کامبوج ، کار کافر کیشان بود !! تجاوز به ناموس یک انسان در کهریزک ، سوختن در آتش بمب های خوشه ای در سوریه ، بمباران کودکان و فرزندان غزه ، انفجار در کافه های ملت یهود ، سر بریدن یک خبر نگار ، زدن چوب حراج برای فروش دختران یزیدی ، حمله به کلیسیای سیاهان و هزاران جنایت دیگر ، اجرای قسط ( عدالت اجتماعی ) ایمان آورندگا ن است ؟؟!.
خداوند مومن ، ما پیام ترا با گوش جان شنیدیم ، از پیشگاه رحمت واسعه تو ملتمسانه و عاجزانه و خاشعانه استمداد توفیق وفای به عهدی که با تو و بندگان تو بستیم و می بندیم را داریم ، تو ما را یاری فرما .
خداوند سلام ، ما سلام گرم و با محبت و توام با رحمت و رافت ترا با گوش جان شنیدیم ، تو هم سلام خالصانه ما را بپذیر .
خداوند مهیمن ، نگهداری آفرینش بر حق تو ، در دستهای با عظمت و با عزت تست ، تو ما را از لغزش خیانت به عهدی را که با تو ، و با خلق تو بستیم در امان بدار .
رمضان بر ایستادگان بر حق ، و بر مومنین به حق خداوند مومن و حقوق ذاتی انسان مبارک و فرخنده و گرامی باد .
خداوند سلام و مومن و مهیمن ، ما از قرآن تو فرا گرفتیم که ، روی سخن سراسر رحمت و هدایت تو با انسانهای مومن می باشد ،ملتمسانه از تو می خواهیم که ، توفیق مومن بودن و هم نشینی با خودت را بر ما ارزانی فرما . امین یا رب مومن .
رمضان ۱۴۳۶ برابر با ۱۹ جون ۲۰۱۵

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.