مفهوم امامت در قرآن ۳

بدست • 23 دسامبر 2015 • دسته: نوشتار

و با یاد و نام امام بر هستی .

بخش سوم توان رهبری کتاب ( قوانین) .
سلام بر موئمنین دین حنیف ابراهیم ،
برای نخستین بار در تاریخ بر قراری ارتباط مستقیم خداوند هستی با بنی آدم ، آن گفتار در قالب الواح به موسای پیامبر به عنوان اصول راهنما و به زبان ساده مکتوب گردید . و خداوند فرمود ؛
” و در الواح [تورات] براى او در هر موردى پندى و براى هر چيزى تفصيلى نگاشتيم پس [فرموديم] آن را به جد و جهد بگير و قوم خود را وادار كن كه بهترين آن را فرا گيرند به زودى سزاى نافرمانان را به شما مى‏نمايانم ”

و در این زمانی بود که موسی پیامبر اولین سطور این قوانین ساده و همه فهم را به قوم صحرائی خود ابلاغ نمود . با رفتن موسی پیامبر ، جانشین نان او هر کدام به نحوی نظریات پیچیده و همه نا فهم خود را بر سخنان حضرت خداوند افزودند !! و نام آن را گذاشتند شریعت موسی ؟ و از این زمان با ظهور فقه و فقیه نهاد سه نبش شریعت جای گزین آن دین یکتائی شد .

با ظهور این لگاریتم در هم تنیده و غیر قابل فهم عام ، پدید آورندگان سناریوی فقه عملا شمشیر شریعت مدارانه خود را بر فرق مبارک سیرت دین توحیدی فرود آوردند و صورت نا میمون دین فروشی خود را جای گزین آن سیرت زیبا نمودند . و از همین زمان بود که نهاد روحانیت بدست قوم بنی اسرائیل پایه گذاری شد .
وزمانی دیگر فرارسید تا برای نجات دین توحیدی موسی ( ع ) از شر دکان داران بنی اسرائیل ، خداوند رحمان امر بر آفرینش عیسی ( ع ) فرزند مریم ( سلام الله علیها ) پیامبر رحمت فرمود .
با آفرینش فرزند مریم ( سلام الله علیها ) و ظهور این پیامبر رحمت پدیده شفقت و مهربانی بار دیگر بر قلوب مومنین منتظر تابیدن نمود .
وه ، که ، عمر وزیدن نسیم کلام رحمت عیسی عاشق ، کوتاه تر از عمق نفرت روحانیت شریعت مدار بنی اسرائیل بود ! و در این رهگذر نهاد تنفر و جهل روحانیت را از کلام عشق عیسی مریم خوش نیامد و بفرموده ” آقای خمینی باید دارها را بر سر میادین بر پا و عشق و عاشق را بپای نهاد روحانیت مصلوب و…..”
با عروج عیسی ، پیامبر عشق و زیبائی بار دیگر کارد نفرت قابیل بر گردن هابیل موحد افتاد .
در آن روزهای تاریک که دین سراسر رحمت فرزند مریم ، زیر ضربات سنگین و سهمگین مذهب فقه و فقیه به کنج تنهائی سر در جیب خود فرو برده بود ، و در حالی که، هنوز شراب خواری مستانه روحانیت یهود از مصلوب کردن نور چشمی مریم در پیاله جهل و نفرت فقه شریعت مدار به آخرین جرعه خود نرسیده بود که ؛
محمد ( ص) مشعل فروزان ، لنگر کشتی نوح و تبر ابراهیم و لوح منقوش به خط زیبای خدای موسی و چهره خندان مریم را بر بام جبل النور بر افراشت و رو به روحانیت یهود :

کتاب موسی امام رحمت و هدایت است و من تصدیق کننده آن کتاب و همه پیامبران پیشین و خاتم انبیاء هستم ” وَ مِنْ قَبْلِهِ كِتابُ مُوسى‏ إِماماً وَ رَحْمَةً وَ هذا كِتابٌ مُصَدِّقٌ لِساناً عَرَبِيًّا …”سوره الاحقف آیه 11 . و برای بار دوم در سوره هود چنین فرمود :

أَ فَمَن كاَنَ عَلىَ‏ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَ يَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَ مِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسىَ إِمَامًا وَ رَحْمَةً أُوْلَئكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الْأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلَا تَكُ فىِ مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الحَْقُّ مِن رَّبِّكَ وَ لَكِنَّ أَكْثرََ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ(17 هود ).
“کتاب موسی امام و رحمت بر جهان و جهانیان است و من شاهد بر زنده کردن آن و زدودن غبار جهل و ریا و تزویر شما از چهره آن لوح محفوظ هستم .من تصدیق کننده پیامبری نوح ،ابراهیم ،موسی و عیسی هستم ، پیام آنها پیام من ، و پیام من ادامه دهنده و مکمل یپام آنهاست .
و امروز سلف نا خلف مصلوب کنندگان عیسی عاشق بعنوان نهاد روحانیت ضد خدا بر فرزندان عاشق ایران از جان عزیزترم آن می کنند که اربابان ظالمشان کردند .
پیروان دین حنیف ، نگران نباشید ، مایوس نشوید ، بر حق بایستید ، این نیز بگذرد .
ایام بکام باد
بیست و سوم دسامبر ۲۰۱۵ ، آمریکا . نادر انتظام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.