دومین مقاله رد تعدد زوجات

بدست • 25 آوریل 2014 • دسته: نوشتار

تعدد زوجات ، خدمات اسلام به بشریت و

خیانت مسلمانان به اسلام ؟ !:

در پی مقاله دوم آوریل 2014 تحت عنوان ( تعدد زوجات ، شهوت ،یا شرافت ) با توجه به آیات قرآن کریم بعنوان اصول راهنما ، اشاره مختصری کردم . در مقاله پیشین معروض داشتم که : اصولا در قرآن کریم بحثی تحت عنوان اجازه داشتن ۴ زن به مردان مسلمان داده نشده !!   با یک توجه خاص درمییابیم که در پی خیانت اولیه مردان مسلمان  و در ادامه ستم همیشگی تاریخ بر این موجود نازنین ( که بنا بر اراده آفریدگار ،اورا منشاء آفرینش قرار میدهد )  همنوعان مرد ؟  هر گونه ستمی را بر او حلال نموده و از آنجمله  با کوباندن مهر سکوت بر لبان همسر اول !! خود را مجاز بر افزودن همسران متعدد  تا ۴۴ زن برای حضرت پادشاه ( به مقاله شماره یک مراجعه فرمائید) نمودند .

لطفا ، به دومین کلمه از اولین آیه سوره نساء توجه فرمائید  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

* يَأَيهُّا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِى خَلَقَكمُ مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنهَْا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنهُْمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَ نِسَاءً  وَ اتَّقُواْ اللَّهَ الَّذِى تَسَاءَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحَامَ  إِنَّ اللَّهَ كاَنَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا((1 .

 1- آیا در آیه روی سخن با ( ناس ) هست ؟ ، یعنی تمامی بشریت و یا نه ، تنها مسلمانان و آنهم مردان مسلمان ؟؟!!  تا اینجا اکثریت پژوهشگران قرآنی ما میفرمایند : بله درست هست که روی سخن با همه مردم هست ، اما پیامبر آن یک مرد هست  و عرب هم بوده و قرآن هم کتاب مسلمانان  هست  ، در نتیجه روی سخن فقط با مردان مسلمان هست !!!. تا اینجا اولین تناقض آنها  دال بر اینکه این کتاب برای راهنمای تمامی انسانهاست آشکار میشود ! .

۲- ایا این کتاب در همین ابتدا شما را به تقوا دعوت میکند و یا به خیانت ؟؟!! مگر اینکه خیانت عین تقوای شما میباشد ؟ .

۳- جمله ( من نفس واحده ) دال بر این نیست که : خمیر مایه خلقتی شما دوتا یکی هست ؟ مگر این که شما هم به پیروی از تورات و انجیل سینت آگوستین بر این باور هستید ، که این موجود نازنین از دنده چپ مرد ساخته شده ، پس تمامی حقوق و کرامت او دون جناب مرد میباشد ؟؟!!. در این صورت دومین تناقض شما دال بر برابری حقوق زن و مرد در اسلام آشکارتر از همیشه میشود . که البته این که امروز تن به پذیرش تساوی حقوق زن و مرد در اسلام داده اید ،اولا ، بخاطر پاک کردن عرق شرمیست که در برابر زن نگریستی جوامع غربی از جبینتان سرازیر شده ؟!!. ثانیا در قرآن زن و مرد حقوق مساوی ندارند .  شما با بیگانگی تان با قرآن در یک دام ناخواسته افتاده اید !!!این تساوی حقوق زن و مرد که در بوق و کرنای دنیای مطبوعاتی و دانشگاهی آنها دمیده میشود  یک فریب بیش نیست.

. در قرآن زن و مرد هر کدامین از حقوق انسانی و ذاتی   و طبیعی خودشان بهره مند ند . حقوق مساوی یعنی که ، هر آنچه را یک مرد به آن توانا هست یک زن هم توانا ؟، پس از هر لحاظ  ، دریافت حقوقی آن دو نیز برابر ؟!! خوب ،این تساوی توان را در کجای وجود این دو که در مودت ورحمت قرآنی مکمل یکدیگر میشوند یافته اید ؟ .در نگرش استثماریتان ؟

۳- اگر برای سهولت بحث بپذیریم که این دو از هر لحاظ مساویند ! پس شما با تصویر این ظرف بی همانند ( ارحام ) که قرآن همه مارا بزیستن در آن و به نگهبانی خالق هستی دعوت میکند چه میکنید ؟؟!!. خداوکیلی در این ظرف از ما خواسته شده که به پرورش بچه های یتیم بنگریم و یا در کمین مردن ( مرد ) خانواده نشستن وموقعیت را مغتنم شمردن و به بهانه سر پرستی این بچه های یتیم ؟؟ ضمنا کام دلی هم از مادر جستن ؟ این است ترجمه و برداشت مردان در طول تاریخ از این آیات ؟ که هیچ رپطی هم به چهار زنی در قرآن ندارد  اصولا ،در فرهنگ زن ستیز شما ،در صورتی که زن تنها نان آور خانواده باشد و بمیرد ،حتما بچه های او یتیم نمیشوند !!.

مجددا ، یک بار دیگر بدنباله آیات بنگرید وَ ءَاتُواْ الْيَتَامَى أَمْوَالهَمْ  وَ لَا تَتَبَدَّلُواْ الخْبِيثَ بِالطَّيِّبِ  وَ لَا تَأْكلُواْ أَمْوَالَهُمْ إِلىَ أَمْوَالِكُمْ  إِنَّهُ كاَنَ حُوبًا كَبِيرًا(2 ) آقا مرتضی ،دوست گرامی من فرمودند که ترجمه آیات را هم هر بار بنویس ، در این جا به ایشان و دیگر سروران خوبم معرض میدارم که ، اجازه فرمائید این حد اقل مراجعه به این کتاب را به عهده خوانندگان عزیز و گرامیم بگذارم . برای ثواب هم که شده خوب است این امت گاهگاهی به کتاب دینشان مراجعه کنند . ( از شوخی دوستانه پوزش میخواهم ، قصدم  جسارت نبود  ) .

 با توجه به آماری که ارائه شد ، در سالهای ابتدائی قرن بیست و یکم اصولا پذیرش چنین  برداشتی امری غیر قابل اجرا خواهد بود .( البته این بدان معنا نیست که تاریخ مصرف آیات قرآن کریم در مسیل گذر زمان و رشد خرد انسان  بزیر امواج سیلاب اطلاعات نوین محو و بی اثر و یا  به ساحل  بیهودگی پرتاب میشود). مسلما ،قرآن  به عنوان نشانه هائی ( آیات )  از طرح و برنامه  آفرینش جهان هستی و مخصوصا منظومه خورشیدی ما زمینی ها  برگرفته از آن کتاب ( ذالک الکتاب ) که با توجه  به توان پذیرش عقول بشری ، و بکار گیری و بهره بری از رهنمود های  کاملا علمی آن  ، در ۱۴ قرن پیش و در ادامه نزول ( پائین آوردن ) آن از آدم تا خاتم  تنها سند زنده در طول تاریخ آفرینش انسان از ابتدای حضورش در زمین بوده و تا پایان نفس کشیدن آخرین انسان  بر صفحه خاک همیشه زنده و جاوید خواهد ماند ، میباشد . و آن مسلم که هر چقدر دامنه و وسعت و ارتفاع  رشد  خرد انسانی از یک طرف و عمق فراگیری علمی و همچنین دست یابی به ابزار برای شناخت هستی ، رشد فزون تری یابد ، اعتبار و نحوه به کارگیری و بهره بری بشر از این گنجینه علمی و اخلاقی افزون تر میشود .

نیک میدانم که این سوآل بجا برای فرهیختگان باریک بین پیش خواهد آمد که :  در صورتی که از طول زمان نزول قرآن  کمتر از ۱۴۵۰ سال میگذرد ، آیا ربط آیات قرآن به قبل از آفرینش هستی  یک ادعای احساسی بیش نیست ؟ ! . مطمئنا سؤال کاملا بایسته و بجا ئیست و جواب شایسته و در ارتباط را نیز در آینده بهمراه بحث دیگری معروض خواهم داشت . انشاالله .

و اما ، بحث خدمات اسلام به بشریت را ( با پوزش از حضور خوانندگان این مقاله ) بعهده مطالعه آثار ارزشمند و توانای نویسندگانی که در طول تاریخ در این مورد صاحب نظر اصلی میباشند  و قلم فرسائی های پر باری را فرموده اند میگذارم . مخصوصا آنها که ادعای هم دینی ما را نیز نداشتند !!.

اما من  بر این باورم که ، اگرامر نقد بر مذاهب منشعب از اسلام  که در درازای تاریخ بسیار هم ضروری بوده و هست توسط پیروان فرهیخته این دین انجام میشد ،  شاید سرنوشت این دین رشد، که زیباترین سرمشق و سرلوحه منشورش هدایت رهروانش در صراط مستقیم ، به فلاحت و رستگاری می انجامد  ،امروز به برافروختن آتش خانمانسوز و خانمان بر انداز جنگ فرقه ای ختم نمیشد ؟؟!!. و شاید این همه شقه شقه نمیشد ؟ .

اجازه فرمائید ،قبل از پرداختن به بحث ، معانی مختلف ( خیانت )  را از فرهنگ  حسن عمید ( روانش شاد ) بیاورم تا  کمی از بار منفی تنها معنی رایج آن کاسته شود  . در فرهنگ لغت عمید ،این معانی برای کلمه ( خیانت ) آورده شده  ”  نادرستی ،دغلی ، ناراستی ، غدر و نقض عهد . که در این مقاله ( نقض عهد )  معنی مورد نظر میباشد .

زمانی که یک پزشک در روز های پایانی تحصیلی خود در برابر قاضی همیشه همراه ( وجدان ) خود قسم یاد میکند که هرگز و تحت هیچ شرایطی در تلاش برای بهبودی بیمارانم  به این عهد و پیمان  خیانت نخواهم کرد . اگر ( او ) امروز بعنوان طبیب زندان با زیر پا گذاشتن و شکستن ان عهد ، اجرای امر زندانبان را بر معالجه زندانی بیمار ترجیح میدهد ، آن مسلم که او یک خائن بمعنای مطلق کلمه به حرفه خود خواهد بود ؟ یا نه !.

زمانی که یک معمم بابر تن کردن لباس متفاوتی از دیگر افراد جامعه ، خود را یک انسان ( روحانی ؟؟) مینامد ، و در زیر آستر این لباس بجای ارشاد جامعه و اشاعه زبان حق ، برای بقا ، و ماندن در این منصب روی هر حقی را میپوشاند ، او یک خائن واقعی نسبت به دین خود و اعتماد مردم خود خواهد بود ؟ یا نه  . زمانی که یک روحانی منتقدین بر حق جامعه را کافر خطاب و امر به صدور حکم اعدام یک انسان میکند آن مسلم که هم خود کافر است و هم خائن به عهدی که بست ، و  شکست !!.

همنوعان عزیز و محترم من ، برای پی بردن به ، و آشنائی با عمق این خیانت و جنایت نیاز به مراجعه به تاریخ دور دست زمان گذشته نیست .  بفریاد در حلقوم شکسته کودکانی که در کلیساهای جهان غرب مورد تجاوز جنسی اربابان دین رحمت مسیحیت  قرار میگیرند گوش کنید .

 به جنایتهائی که در ۳۵ سال گذشته روحانیت  دولتی حاکم با ملت ایران و دنیای اسلام کردند و میکنند نگاه کنید ، بکار بردن کلمه خیانت برای اعمال این دین فروشان ، خود ،خیانت به  کلمه  (خیانت ) نخواهد بود ؟. نگاه کنید به بمب گذاریهای اهل ( به اصطلاح تسنن ) در سراسر کشورهای جهان و مخصوصا کشور های مسلمان نشین ؟ .  اعمال ضد انسانی و ضد قرآنی  علمای دولتی در تمامی کشور های اسلامی  را یک بار دیگر مورد بازبینی پژوهشگرانه قرار دهید ، در محکمه انصاف آیا میشود نام این خیانتکاران را مروجین رحمت خداوند نامید ؟؟. !! . تقصیر را به گردن دیگران انداختن تنها از عهده روحانیت دولتی بر میآید و بس . او بر روی منبر غصبی دین مینشیند و به دروغ فریاد میزند که :

تمامی بد بختیهای امت اسلام زیر سر آمریکا ، انگلیس و اسرائیل هست ؟؟. اگر هست ؟ سوآل اینجاست که پس این امت باید بسیار بی هوش باشد که دیگران میتوانند به نفع خودشان این چنین به خاک و خون به کشند شان ؟!!!. و چقدر رهبران کشور های به اصطلاح اسلامی باید ….. باشند که سه تا کشور چنین قدرتی را دارا هستند که میتوانند سرنوشت یک و نیم میلیارد انسان ( به اصطلاح موحد ) را هم در این دنیا و مطمئن باشید هم در آن دنیا ( که مسلما نه این رهبران و نه روحانیت دولتی به چنین آخرتی اعتقادی ندارند) در قعر آن جهنم موعود قرار دهند !!. پس فرمانروائی  مادون خدائی آنها بر  دنیا و آخرت شما  مبارک باد !.

اگر شهامتی ، انسانیتی ،انصافی  ، و پیروی از دین قرآنی در کار میبود ،که نیست ! یک نفر از این روحانیت دولتی از جهان تسنن و یک نفر از جهان ( جالبه ،اینها چهار دیواری خودشان را جهان مینامند !!) تشیع پا به میدان میگذاشتند و برای همیشه به جنگ شیعه و سنی پایان میبخشیدند ؟؟!!!.مطمئن باشید چسبندگی صندلی قدرت  ، به روحانیت چنین شهامتی  برای عبور به آزادی و آزادگی را نخواهد داد .

لطفا به سنین و مدارک تحصیلی شرکت کنندگان در سمینارها و کنفرانس های قرآنی آنها نگاه کنید ! همه یا در خواب و یا دست در دماغ در حال جستجوی دانش ؟؟. ای شرم بر …. از لغت شرم پوزش میخواهم ،به کلمه شرم توهین کردم . هنوز تفاوت معانی بین ِدماغ و دَماغ را نمیدانند ! چه رسد به معانی قرآن به معنای کتاب رشد .

۴- با یک بازنگری چندین باره ،به آیه مورد علاقه مردان مسلمان میپردازم وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُواْ فىِ الْيَتَامَى‏ فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنىَ‏ وَ ثُلَاثَ وَ رُبَاعَ  فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ  ذَالِكَ أَدْنىَ أَلَّا تَعُولُواْ(3 )

همباوران محترم و گرامی من ، تعدد زوجات هیچ پایه و اساس قرآنی ندارد . این یک فریب مردانه ؟ بیش نیست !! قرآن به احترام موجود زن ، به مردان جنگ افروز میفرماید : حالا که این همه خانواده را به خاطر غرور ضد قرآنی خودتان بی سرپرست میکنید ، سرپرستی اموال  و بازماندگان آنها را به هر تعدادی که شما را راضی و خوشحال میکند ، از یک خانواده ،دوتائی و سه تائی ، چهارتائی ، آنهم به شرط رعایت قسط ( عدالت اجتماعی ) به عهده بگیرید . در صورت عدم امکان چنین توانی برای شما ، حد اقل  از یک خانواده ، آنهم بشرط رعایت عدل ،  سرپرستی کنید .

توجه فرمائید  در بکار گیری کلمه ( یتاما ) که جمع است ،  ( قسط ) را به عنوان عدالت اجتماعی آورده . و در پایان آیه که  رابطه بین دو نفر منظور میشود ،از کلمه عدل ( مفرد ) استفاده میکند . توجه کنید بر سر این همه فصاحت و بلاغت قرآنی چه آورده اند ؟؟؟. همه این ارشادات را به یک هوس رانی بخشیدند ؟؟!!.

از همه مهمتر آیا با ابتدا کردن آیه به نام (ناس ) و پذیرفتن این حق که زنان نیز گروهی از  همین  (ناس ) هستند ، آیا در صورتی که نان آور خانواده زن بود و او از دنیا رفت ،این بچه ها  ، یتیم نمی شوند ؟ . انشالله ادامه دارد

گرامی اساتید بزرگوار من ، من همیشه به عنوان یک شاگرد متواضع پیک [email protected]  را در کنار قلم حق گوی شما به انتظار مینشانم . شاید روزی قلم تواناتر و منتقد شما با رهنمود قرآنی به این مهم بپردازد ؟؟!!.

 با سپاس و تشکر از بزرگوار برادر گرامیم جناب ابوالحسن بنیصدر ، که قلم دسته شکسته این بنده را نیز به مهمانی نویسندگان سایت وزین انقلاب اسلامی پذیرفته اند ،شما میتوانید این مقاله و دیگر نوشتار این قلم را درسنگر پایداردفاع از آزادی و استقلال و عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی،

و همچنین سایت nader entezam.com مطالعه فرمائید. ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ . آمریکا. نادرانتظام.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.