انحراف مذاهب

بدست • 1 جولای 2014 • دسته: نوشتار

راستش را بخواهید هر دو منحرف شدند !!

وَ اعْتَصِمُواْ بحَِبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُواْ  وَ اذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَينْ‏َ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَ كُنتُمْ عَلىَ‏ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنهَْا  كَذَالِكَ يُبَينِ‏ُّ اللَّهُ لَكُمْ ءَايَاتِهِ لَعَلَّكمُ‏ْ تهَْتَدُونَ(103) اجازه فرمائید از خیر  اعتصام به ریسمان وحدت این امت بگذریم و به درد امروز مسلمانان متفرق  !!!و متخاصم  !!! و به ویژه در ماه نزول قرآن  ، و  محصوصا در منطقه خاور میانه بپردازیم .

ایه زیر مورد بحث این مقاله است

وَ لَا تَكُونُواْ كاَلَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَ اخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ  وَ أُوْلَئكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ(105)

و لا تکونو،…. با اینکه روی سخن با موجودی به نام انسان هست ، اما ، اجازه فرمائید از خیر آن  نیزبگذریم و تنها جهت پند را بسوی امت  محمد (ص ) قرار دهیم و  بپردازیم …  به آنچه امروز در جهان اسلام میگذرد !!!

طالقانی درد مند چنین میگوید : ”  آیه ،عطف به اوامر اتَّقُوا اللَّهَ، وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ، وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ، وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ … است كه از پايه گرفتن تفرقه و اختلاف بر حذر مى‏دارد و عاقبت سرپيچى از اين اوامر را مى‏نماياند، آن چنان تفرقه و اختلافى كه در ملل توحيدى و داراى بينات تكوين يافت و از تفرقه‏هاى قومى و قبائلى و طبقاتى ريشه گرفت.

پس اختلافى كه از اينگونه تفرقه‏هاى ريشه‏اى ناشى نشود و تكوين نيابد، مورد نهى نبايد باشد. و نهى كلى از آن، تكليف به محال و مخالف سنّت آفرينش است «وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ» چون اختلافى كه ناشى از تفرقه جويى نباشد و منشأ حركت و رشد فكرى و تحول اجتماعى شود و استعدادها و مواهب افراد را برانگيزد، خود كمال و رحمت است ”

مثلا ، احزابی که در دنیای امروز تشکیل میشود .

که فرمود : «اختلاف أمتى رحمة».

” پس از آن اوامر، اين نهى لا تَكُونُوا و تمثيل كالذين و ترتيب تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا چون نهى كوتاه و كلى «لا تختلفوا» نيست و اختلافى را مى‏نماياند كه ناشى از تفرقه‏هاى جاهليت و منشأ آن شود و

تقواى به حق را بر كنار دارد و اعتصام به حبل اللَّه را بگسلد و صورت و تركيب اجتماع توحيدى را به گونه افراد و گروه‏هاى متضاد در آورد و قواى آنها را در برابر اجتماع ايمانى و رباط اعتصامى بسيج كند و تفرقه و اختلاف در نفوس گروه‏هايى كيان «سرشت» يابد: وَ لا تَكُونُوا كَالَّذِينَ … و بينات و آيات توحيد در آفاق ناهموار تفرقه‏ها تيره گردد: مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ. برگشت و روى گرداندن از بينات روشنگر و آيات رهنماى توحيد، تيرگيها و گمراهيها و رنجها و دردها و وحشتها و زبونى‏ها در بر دارد: وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ. ”

پس ایجاد تفرقه در بین این امت در طول تاریخ سراسر به جز عذاب ارمغانی برای این امت متفرق نداشته و امروز هم ندارد !!

این سخن محمد جان پیمبر است که فرمود : تفرقه منشأ شرك است و از شرك هر عذاب عظيمى بر مى‏آيد: …” ای داد و بیداد این ها مشرک هم که شدند ؟!.

وَ لا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ. مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً، كُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ.

روم/ 31 و 32 آنان كه در آئين توحيد تفرقه آورند و گروه گروه و شيعه شيعه گردند از رسالت و رهبرى رسول خدا بس دور و بر كنارند: إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْ‏ءٍ … انعام/ 159 با وجود در دست و برابر چشم و انديشه بودن چنين كتاب محفوظ و آيات محكم و اصول و فروع تعيين شده و سنت مستند و روشنگر و امامت و عترت توصيف و شناخته گرديده، آنان كه آئين توحيدى اسلام را تجزيه و تفريق كنند، چه ارتباطى با روح رسالت اسلام دارند و چه پيوستگى با رسول خدا؟: «لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْ‏ءٍ». پيوستگى و ربط با رسول و رسالت او همان اعتصام به حبل توحيد است، و قطع چنين ربط و اعتصام جذب به- عقايد و سنن تفرقه انگيز جاهليت، «1» و نفوذ و عمق نيافتن ايمان توحيدى و اعتصامى…. و بنگرید به پیش بینی و درد دل محمد جان  :

1- وصايا و خطابه‏هاى رسول اكرم (ص) در سالها و روزهاى آخر رسالتش كه بيشتر آنها راجع به وحدت و توحيد مسلمانان است، همين نگرانى و پيش بينى آن حضرت را مى‏رساند:

این سرآغاز يكى از خطبه‏هاى حجة الوداع است:

«لا ترجعوا بعدى كفارا يضرب بعضكم رقاب بعض

بعد از من واپس مگرديد تا كافرانى شويد كه برخى از افراد شما گردن برخى ديگر را بزند. ”

خوب توجه فرمائید این نصیحت را آن پیامبر به این امت در ۱۴۱۲ سال قبل فرموده !!! و نیک بنگرید که امروز گروه داعش عینا بر خلاف دستور پیامبری عمل میکند که زیر پرچم مزین به نام خدای او ، و او در انظار جهانیان گردن میزند ؟؟؟!!!. پس مسلما آنها کافرند .

” ان أمتى ستفترق على اثنين (احدى) و سبعين فرقة كلهم فى النار الا واحدة … ثم قال وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً …

امت من به هفتاد و دو (يا يك) فرقه متفرق مى‏شوند، همه آنها جز يكى، در آتشند ” .

محمد جان ، دیگر آن یکی را هم نداریم ! اصلا امتی در کار نیست ؟! .

محمد جان ، خوب گوش کن که آقای جان کری وزیر محترم امور خارجه آمریکا  ، ( به باطن آن کاری ندارم ) در عراق جائی که میگویند نوه ترا سر بریدند ؟! در پیش چشم جهانیان و در کنار نخست وزیر عراق چه گفت ؟  : ” شما باید دولت ( وحدت ) ملی تشکیل بدهید ؟؟؟!!! راه حل نجات شما در (  تفرقه )  نیست باید اسلحه را به زمین بگذارید و دست از تفرقه بر دارید و به کشتار یکدیگر پایان دهید  “”

محمد جان جانان ، مثل اینکه  ، جان ،تنها مسلمانی است که قرآن ترا خوانده و فهمیده و امر به اجرا میکند ؟؟!!.

عزیز جان ، گوش کن ببین ،خداوند در جواب عربهای همراه دیروز تو که گفتند : ایمان آوردیم چه میگوید ؟!  :  قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا ،قل ،برو بهشون بگو شوخی میکنید ؟ شما ایمان نیاوردید  وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ پس بگوئید ما مسلمانیم  ! ” البته حالا میتوانید سر ببرید ؟؟!! پس این جنایت کاران مسلمانند ؟

لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ فِي قُلُوبِكُمْ .. بر میگردیم به طالقانی :

” با گسترش اسلام در ميان ملتها و در سرزمينهاى مختلف آئين توحيدى و تحولى، اسلام جذب آنها گرديد و به رنگ عقايد شركزا و روابط و سنن همان ملت‏ها در آمد و همه نام و عنوان اسلام يافت و در برابر هم جبهه گرفتند و هر جبهه براى توجيه مذهب و مسلك خود به تعبير و تأويل آيات و روايات مستند و نامستند و منطق‏هاى فلسفى رائج استناد كردند و عمق فاصله و تفرقه را پيوسته بيشتر ساختند تا دچار عذاب عظيم شدند، وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ.  ”

آنهم چه عذاب سختی که امروز دامان این همه زن و بچه بیگناه را گرفته ؟!

همه چیز زیر سر این آمریکائیها و اسرائیلی هست ، والا کی ما سرهم دیگر را میبریم ؟ آنهم در پیش چشم دنیا ؟ نه ، ما هرگز دست به چنین جنایاتی نمیزنیم !! آنهم در ماه مبارک رمضان ؟ اصلا ، امت محمد  و تفرقه ؟ ! لطفا از این مذاح ها را با ما نکنید که ما از هیشه منسجم تر ! و یکی تریم ! .

اگر هم خدای نا کرده ، میبینید ما گهگاهی سرم هم را میزنیم ، به بخشید منظورم این بود که سر هم داد میزنیم ، یا سر همدیگر را اصلاح میکنم ،به خاطر تبلیقات مشرکین هست و الا ما ، نه مشرکیم و نه منافقیم و نه متفرق  !!  گرچه  ما در پس دفن پیامبرمان از قبرستان که بر گشتم یک دفعه نفهمیدیم چی شد که شقه ، شقه شدیم !! شاید هم کار اسرائیلی ها بود ، آنها این شیعه و سنی را درست کردند ! چون ما در زمان پیامبر با هم متحد بودیم  !.

محمد جان ، راستش را بخواهی ؟ این آمریکا و اسرائیل خیلی بعد از وفات تو گرامی من به وجود آمدند ، که ایکاش هر گز نیامده بودند  !  که ما از اول هم تشکیل مذهب شیعه و سنی را نمیدادم ؟؟!! . و ما در پس بازگشت از قبرستان هنوز به خانه نرسیده ، سر همدیگر را نمی زدیم ؟ .

البته از چشم این مشرکین چه پنهان که ما در ۱۴۱۲ سال گذشته گهگای دست از پا خطا میکردیم ، مثلا ، پاری وقت ها یک شب چند هزار چشم در میآوردیم !! سر نوه ترا … یا به ناموس ایرانی ها … و شاید چند تا کتاب هم سوزانده باشیم ؟! ، راستش را بخواهی من آنجا نبودم این ها را این اسرائیلی ها میگویند ! .

محمد جان ،راستش را بخواهی ، من بعد از ۴۳ سال که ۷ روز در هفته در خدمت قرآن تو هستم ،یافتم که  ( عمل کرد )  فرق منشعب از دین توحیدی و دعوت کننده این امت تو  به وحدت نشانگر این هست که همه با هم منحرفند ؟؟!!.

محمد گرامی اگر با بیان این واقعیت من بدست خودم قبر خودم را کندم !  چون این ها در بریدن سر انسان بی گناه ید طولائی دارند . و زبانم … شاید …حد اقل تو بر سر مزار من یک فاتحه ای بخوان که بسیار ممنون میشوم . خداوند هر دوی ما را رحمت کند . آمین .

اول جولای ۲۰۱۴ . آمریکا

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.