بمناسبت قرار داد ژنو

بدست • 24 نوامبر 2013 • دسته: نوشتار

شراب ۳۷۰۰ ساله قوم یهود،سلام بر حسین کاخ سفید وجام زهر امت محْمد .

در هفته ای که گذشت ابراهیم را بر بالای منجنیق آزمایش دیدم . در حالی که بت پرستان مشغول جمع آوری هیزم بودند ،یکی از راه دور فریاد میزد که کبریت را پیداکردم !.ابراهیم بر بالای نردبان خدا خدا میکرد که مغازه کبریت فروشی تعطیل باشه و آنها نتوانند آتش را بر افروزند . که متاسفانه او با دست پر از راه رسید و ابراهیم موحد با شنیدن صدای کشیدن چوب کبریت بر سطح جیوه ای آن مطمن شد که آتش بر افروخته خواهد شد ، که شد .

ابراهیم وارد باغ عشقی شده بود که راه برگشت را بر خود بسته بود .او تنها کاری که کرد امیدوار تر شدن به رحمت واسعه معشوق بود ، و همین امید و ایمان بود که با سلام گرم معشوق بهترین سلامتی را برای او به ارمغان آورد . انتظار ابراهیم بر پایه گذاری دینی بود که تا به عصر ابدیت تمامی پیروان آن در توحید به وحدت برسند و در بهشت جدشان به آرامش . او به معشوق گفت : این عشق تا ابد در نسلهای من باقی خواهد ماند ؟ .معشوق فرمود : نه به ظالمین .

هفته گذشته در روز نامه وال استریت جرنال ، خبری تحت این عنوان چاپ شده بود” در پس کاوشهای قوم یهود در اسرائیل سه تا خمره با قدمت ۳۷۰۰ ساله که در آن شراب نگهداری میکرده اند یافت شده  “!. خمره ها در عکس تقریبا سالم بنظر میرسیدند ،اما گفته بودند که شراب ها تبخیر شده اند .

در هفته ای که گذشت ،حسینِ مسیحی مستقر در کاح سفید در پس پنج سال بستن آب بر قمه زنان اما م حسین  اجازه داد مشک ابو الفضل با چند قطره آب به خیمه ها ی سینه زنان محْرم برسد !!.

هرسال در روز تاسوعا برای ادای احترام به پیشگاه سرور شهیدان و آزادگان جهان به منزل یکی از دوستان خوبم میروم ، او یک ترک مخلص آقا ابوالفضل هست ،او یکی از خدمتکاران صدیق به مستمندان میباشد .صداقت و خدماتش قابل تقدیر هست .اما امسال بر خلاف سالهای قبل دوستان را دیدم که در پس زیارت تاسوعا ،از یکدیگر میپرسیدند ” تصور میکنید حسین آقای کاخ سفید امسال امر به باز کردن آب و جاری نمودن آن بطرف خیمه ها را خواهد داد ؟!!.

از شما چه پنهان در راه بازگشت به خانه بیاد نامه ای افتادم که در سال دوم حمله اعراب به سرزمین مادریم از برادرم از ایران دریافت کرده بودم . مهندس محمد ناصر انتظام پس از سالها تحصیل بی وقفه و دریافت بهترین مدارک تحصیلی از آمریکا بهنگام پیروزی انقلاب در نیمه راه اخذ مدرک دکترا در اقتصاد راهی ایران شد. او را خانه نشین کردند و سر انجام در سن چهل سالگی دق کرد و مرد ( روانش شاد و یادش گرامی باد ) .او نوشته بود آرزو میکردم که این بی کفایتها و بی درایتها جنگی را بر کشور ما تحمیل نمیکردند ، یا حد اقل ایران با قاره اروپا در حال جنگ میبود ،تا امروز تمامی ۳۵ ملیون ایرانی با دل و جان برای دفاع از ایران عزیز لباس رزم میپوشید ، و در فردای تاریخ مینوشتند که ،ایران تنها کشوریست که روزگاری ۳۵ ملیون مرد دراآن زندگی میکرد ، و آنها در دفاع از کشورشان در یک جنگ نابرابر همه رفتند تا ایران بماند . چه افتخاری.

در راه این بازگشت به خانه سخت گریستم . شاید این اولین اشک با معنی در تاسوعای عمر من بود ؟.

عمری بر بالای آن چوب بست نشستند وگفتند ” قیام حسین  یعنی درس آزادگی و درایت ،مردانگی ، شرف ، غرور ، عزت ، افتخار، سربلندی ،تدبیر،امامت ، ابراهیم وار زیستن ،  برای تن به خفت و ذلت ندادن ، حتی در بالای منجنیق ، حتی با دیدن شعله های آتش ، حتی  در حالی که شعله هارا بر پوست و استخوان لمس کردن  ، و هنوز از اعماق حلقوم بر بالای منجنیق آزادی تکبیر گفتن .

چه شد ؟؟؟!!! یک صد سال مبارزه ،برای رسیدن به آزادی، ۳۵ سال نبرد برای احقاق حق مسلم ….. ؟؟؟!! و گرفتن یک مشک خالی ؟؟.

از جناب رئیس جمهور حسین باراک اوباما و جناب وزیر امور خارجه آقای جان کری برای پیشگیری از حمله قوم یهود بر پیروان حسین سپاسگزارم. از تلاش و زحمات اقای رئیس جمهور روحانی و بی خوابیها و مسافرتهای طاقت فرسا و خسته کننده جناب آقای ظریف و همراهانشان بسیار سپاسگزارم ، خسته نباشید .

من همیشه فکر میکردم که سخت ترین خبر برای یک انسان شنیدن خبر مرگ فرزندش هست ، خودم این مصیبت را ۱۱ سال قبل تجربه کردم و فکر نمیکردم که تا به امروز دوام بیاورم ، اما آوردم .امروز در ۷۱ سالگی با دو پدیده شوم روبرو شده ام . یکی این که چطور شد که کهنه ترین شراب تاریخ نصیب قوم یهود میشود (نوش جان ) و فرمان آب کردن مشک را حسین مسیحی میدهد  ( سپاسگذارم ) و جام زهرش را منِ پرو امام حسین باید بنوشم ؟؟!!. دوم اینکه آیا هنوز هم زنده ماندن در سرنوشت من باقیست ؟؟؟. خداوند رحمان چقدر تو راست گفتی ، همه در عزت و توحید میزییند، بجز ظالمین !! محۖمد تو هم زیبا گفتی جهان در کفر میماند ،اما نه بر ظلم .بنگر که چه ظلمها که بر ما روا میدارند. علی سر از حلقوم چاه بر آر و تو نفرینشان کن .و تو حسین چقدر خوشحالم که از ایران رفتی ، مواظب خودت باش، و در حق حسین آقای کاخ سفید دعا کن ، که او تنها پیرو واقعی تست. اگرباز هم خرابش نکنند .

۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۳،محرم ۱۴۴۳، شهر لاگونا نیگل آمریکا . نادر انتظام .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.