کدامین خون رنگین‌تر است!؟

بدست • 5 نوامبر 2013 • دسته: نوشتار

بمناسبت تاسوعای محرم ۹۲ .     خون کدامین عباس رنگین تر است ؟!

در پس نیمروز دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری یزید پسر ناخلف و مستبد  و ظالم معاویه ( لعنت وعذاب مضاعف بر او و همپیمانانش در کل تاریخ باد ) سر مست از کشتارنا جوانمردانه و سبوعانه اش از فرزند فاطمه (همه درود ها بر پدر و مادر وشوهر و همپیمانانش باد ) و همراهانش باده پیروزی سر میکشید . آن مسلم که بر هر انسان باورمند به کرامت انسانی واجب است که این بزرگ فاجعه و کشتار و اسارت های در پی آن از کودکان و زنان بی سر پرست را با تمام وجود در هر زمان و مکان  محکوم کند . که ما ایرانیان چنین کرده و میکنیم . اما سوآلی که اکنون، در اولین روز ماه َمحرم سال ۱۴۳۵ هجری قمری و ۱۳۹۲ هجری خورشیدی در پیش روی باورمندان به تشیع ، و تسنن ،مخصوصا هموطنان عزیزم گذاشته میشود این هست که ؛

۱- آیا ما میپذیریم که پیروان هر دینی (مخصوصا یهودیت ، مسیحیت و اسلام ) را کتابی است ؟. تورات ،انجیل و قرآن

۲- آیا ما میپذیریم که کتابِ راهنمای امت مسلمان تنها قرآن کریم هست ؟.

۳- آیا ما در تمامی قرون و اعصار تاریخ در نهایت شهامت نگفتیم و نه نوشتیم که قرآن تنها کتابیست که از زمان نزولش تا به امروز هرگز دستخوش تحریف و تغییر و تبدیل قرار نگرفته است ؟. که حد اقل بر ما قرآن پژوهان این یک امر ثابت شده است .

۴- آیا این کتاب به صراحت هر چه تمام تر نمی فرماید که من ،مبین ( روشن ) هستم ؟ نمی فرماید که من بر حق هستم ؟ نمی فرماید که در امر حق هیچگونه عِوَج( کجی و نا درستی ) نیست ؟.

۵- آیا کتاب نمی فرماید من نور هدایت هستم ، و برای رسیدن به سر منزل سعادت و خوشبختی و آرامش و رستگاری در هر دو دنیا از من پیروی کنید ؟.آیا پیامبر به جز از این کتاب پیروی میکرد ؟ . پس چرا پیروانش چنین نمیکنند ؟!!.

۶-آیا در این کتاب به صراحت هر چه تمامتر نمی فرماید که تمامی پیامبرانی را که من در طول تاریخ بر گزیدم ،همگی در نهایت خلوص به مسلمان بودن  خود( بمعنای تسلیم در برابر تنها آفریدگار جهان هستی ) اقرار قلبی کردند ؟.

۷- آیا در هیچ کجای این کتاب کوچکترین بحثی از داشتن اجازه شکستن آئینه شفاف و زیبای تسلیمِ در برابر یک خدای واحد و ایجاد مذاهب متعدد از قبیل تسنن ( با دهها فرق مختلف ) و تشیع ( همچنین )  وجود دارد ؟. که صد البته ، من با تمام وجودم برای پیروان هر دو نهایت احترام را قائلم .

۸-آیا در قرآن به ما مسلمانان نفرمود که” پیشینیان کمر آن دین پاک و یکتائی ابراهیم را شکستند و با ایجاد اختلاف در آن دین قیم ، مذاهب و فرق ها درست کردند !! و نکند که شما دین مرا رها و به همان راه خطا بروید ؟

۹- آیا همه تلاش ( اعم از ازدواجهای زنجیره ای ،جهت اتصال قبائل نو باور ، و تحملِ، آنهمه جنگهای تحمیلی دفاعی ) و سفارش پیامبرۖ، بر حفظ یکپارچگی دین نوپای خود که همانا ادامه دهنده راه راست ابراهیم بود ،بهمین منظور نبود ؟.

 همباوران عزیز و محترم من ،بر ما پیروان محمدۖ، روا نیست که با مراجعه به کتابمان از کتاب و از خود بپرسیم که؛ آیا این همه خونهای به نا حقی که در طول تاریخ و عرض جغرافیا از پیروان محمۖد ،از یکدیگر بر زمین جاری شده و میشود ! نه بخاطر همین اختلافاتِ در دو نیم کردن آن دین واحد بوده و هست ؟.

آیا میتوان حد اقل بعنوان دو انسان باور مند بکرامت انسانی ( دین را فراموش کنید ) و با احترام به باور یکدیگر، دست از کشتار این همه انسان بیگناه و آواره کردن این بیشمار خانواده برداریم و برای اولین بار در تاریخ اسلام ( در نهایت شرمساری، و خفت و مرتکب شدن بزرگترین گناه، اگر نه بنام الله و پیروی از دین محمد ، که خود یک واجب افتخار آفرین هست ) بنام انسانیت ، سلاح کشتار را بر زمین و ابزار سازندگی را بر شانه و دست در دست یکدیگر برای همیشه مشعل این کینه ونفرت را خاموش و با روی به کوثر محمدۖ  نمودن،این همه سرمایه خدادادی و نیروی عظیم انسانی مسلمان را برای ساختن بهشتی درهر دوجهان بکار بریم؟.

جناب خامنه ای ، و جناب ملک عبد الله، من ضمن تقدیم بهترین احترامات بپیشگاه هر دوی شما عزیز ،یاد آور میشوم که در فردای قیامت شما دو نفر بیشتر از هر کس مسؤل پاسخگوئی به این همه ناروا که امروز بر ملت مسلمان میرود خواهید بود .از حضور محترم شما بزرگواران تقاضا میکنم برای اولین بار در تاریخ اسلام ( ولو با حفظ باورتان) هم اجازه دهید و هم با پیشقدم شدن در پایان دادن به این همه فجایع ، و با بکار گیری  یک تلاشِ خدا و خلق پسندانهِ ،خود را در کنار تلاش بوحدت رساندن این امت در زمان پیامبر ثپت نمائید .بگذارید شما هم محمد زمانتان شوید .

اگر منصفانه به آمار و ارقام وحشتناک کشتار مردم بی گناه و آواره شدن خانواده های بی پناه در کشورهای به اصطلاح مسلمان بنگریم ،با دو فاجعه ِ غیر قابل تصور و غیر قابل بخشش روبرو میشویم .

۱ـ بالاترین مبلغ از سرما یه های خدادادی این کشورها صرف خرید اسلحه ،آنهم از کشور های غیر مسلمان میشود !! .در صورتیکه با بکار گیری و سرمایه گذاری این همه ثروت در ۱۰ سال آینده قادر خواهیم بود فقر ، بی سوادی ، عقب ماندگی را از سرزمین های به اصطلاح اسلامی ریشه کن کنیم ، و با یک چرخش انسان دوستانه ، و بدون توقع از تغیر باور دیگر همنوعانمان، بنده خوب خدا ، و پیرو راستین محمدۖ و خادمی برای بشریت منتظر باشیم .

۲- اگر به آمار کشته شدگان ۳۰ سال گذشته در جهان بنگریم ، درنهایت تاسف وتعجب  ملاحظه خواهیم کرد که بالاترین در خون غلتید ه گان، مسلمان ،و با سرمایه مسلمان و بدست افراد مسلمان بوده است !!.و این همه فجایع و نابودی انسان و سرمایه تنها از ایجاد و اختلاف بین مذهب تسنن( و زیر مجموعهای آن ) و تشیع ( و فرق آن ) بوجود آمده !!!.

من نیک میدانم که با بیان این حقیقت قرآنی، یا معجزه ای بنام صلح بین شیعه وسنی با پیشقدمی سران این دو مذهب بوقوع میپیوندد !!!. و یا بنا بر تجربه ، باید آماده پذیرش عواقب شوم عکس العمل تیغ بر کشان کور ذهن ، و بیگانه با صلح و احترام به کرامت انسانی باشم . اما آیا حتی با تقدیم این جان ناقابل برای بیان یک حقیقت مطلق و یک واقعیت تلخ و کشنده ، کوچکترین خللی در ابراز این مهم در من ایجاد میکند ؟. نیک باورم کنید که ،جواب منفی است .

همه بدانند که خون عباس صبح تاسوعا و عصر تاسوعا در محرم ۶۱ هجری قمری و خون عباسهای سال ۶۱ هجری شمسی در شیراز و کردستان و اصفهان و کربلاو شلمچه ، و عباسهای ۹۱  در بحرین و سوریه و کهریزک ،همه ،همرنگِ خونِ نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد است. مکان همان ،مکان است (زمین) . کلمات جاری از حلقوم ظالم و مظلوم همان کلمات( الله اکبر) .

تنها تفاوت در این هست که رهبران کشورهای اسلامیِ دیروز این ایمان وشهامتِ برای ایجاد صلح را نداشتند .

 اما امیدم بر این هست که رهبران امروز ،ایمان و شهامت و هنر ماندن در تاریخ را از آن خود نمایند و یک بار برای همیشه امر به بر گذاری بزرگترین جشن تارخ بشر بنام صلح بین تشیع و تسنن را صادر کنند .انشاالله . مطمئن باشید که بر گور شما مشعل صلح برای همیشه تاریخ فروزان خواهد بود. باشد که در فردای قیامت  نیز، اشک شادی بازماندگان امروز،ارمغان رستگاریِ ، تلاش گران این راه باشد . بنا بر شهادت تاریخ ، برای عبور از دره تنگ و ننگین ماندن و رسیدن به قله افتخارِ شدن تنها نیازمند بر داشتن اولین و آخرین قدم هست. زمان برداشتن این قدم همین امروز است . آنرا به فردا نسپارید ،که دیروز هم دیر است. خون همه انسانها ، سرخ و گرم و با حرمت است ، وریختنش حرام .

این نوشتار برای سفارت عربستان در آمریکا ، برای دفتر جناب خامنه ای در ایران از جان عزیزترم ارسال و در سایت naderentezam .com  ثپت خواهد شد . ۱۱.۵.۲۰۱۳ شهر لاگونانیگِل ،آمریکا    نادر انتظام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.