تحقیقی بر حلال و حرام بودن دوچرخه سواری!؟

بدست • 27 سپتامبر 2016 • دسته: نوشتار

با نام و یا د فرا دهنده مجموعه استعداد ها ( کل اسماء ) به جناب آدم .

دوچرخه سوای ، انواع زین ها ، منافع ، مضرات ، حلال ها و حرام های آن ؟!.

به گزارش مشرق، . سؤال از آقای خامنه ای : مدتی است در فضای مجازی خبری از دفتر جنابعالی منتشر شده که دوچرخه سواری بانوان با رعایت نکات شرعی جایز اعلام گردیده… اگر امکانش هست پیرامون این حکم و صحت و سقم آن توضیحی فرمایید. آیا دوچرخه سواری بانوان در خیابان جایز هست ؟

جواب آقای خامنه ای : دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است.

چقدر آرزو میکردم که ،یا هر گز انقلاب نمی کردیم و یا سرنوشت زیباترین انقلاب تاریخ ما در محتوا ، به دست چنین بی محتواهائی گرفتار نمی آمد !!.
شرح این درد نامه در سه قسمت به شما پیشکش میکنم .

– حلال و حرام در قرآن ( تنها کتاب معتبر برای سوآل و جواب ) .
حلال ها ، در شش آیه در قرآن مجید مورد بحث قرار گرفته .
سوره نحل آیه ۱۱۵ : بخورید از آنچه روزی داد خداوند به شما حلال و پاکیزه و شکر کنید نعمت های خداوند را اگر او را میپرستید .
سوره بقره ، آیه ۱۶۳: ای مردم بخورید از آنچه در زمین است حلال و پاکیزه ، و در این رهگذر از شیطان پیروی نکنید که ، او دشمن شماست .
سوره مائده آیه ۹۱ : در آیه قبل : ای کسانی که ایمان آوردید حرام نکنید آنچه را خداوند بر شما حلال کرده و در این رهگذر از حد تعادل در نه گذرید خداوند معتدی را دوست نمیدارد ، و سپس در آیه بعد :
بخورید از آنچه خداوند بعنوان روزی بر شما حلال فرمود و در این رهگذر تقوا پیشه کنید .
بخورید از غنیمت های حلال و پاکیزه و باز هم تقوا را فراموش نکنید ، مطمئن باشید که ، خداوند بسیار هم آمرزنده هست و هم مهربان .
سوره یونس آیه ۵۹ : به آنها بگو: چرا اين روزي هايى را كه خداوند براى شما نازل كرده است بعضى را حرام و بعضى را حلال قرار داده‏ايد»؟ به تنها حرام های زیر توجه کنید ؛

توجه کردید این کل آیه های حلال و اما چه چیز هائی در قرآن حرام هستند ؟

سوره یونس ۱۱۶ : : خداوند «تنها مردار، خون، گوشت خوك و آنچه را با نام غير خدا سر بريده‏اند بر شما حرام كرده است» (إِنَّما حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَ الدَّمَ وَ لَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَ ما أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ) و ادامه میدهد که ،«اما كسانى كه ناچار شوند (از خوردن گوشتهاى حرام فى المثل در بيابانى بدون غذا بمانند و جانشان در خطر باشد) در حالى كه تجاوز و تعدّى از حدّ ننمايند (خدا آنها را مى‏بخشد چرا كه) خدا بخشنده و مهربان است» (فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ).
تا اینجا ملاحظه نمودید از دو چرخه سواری وسائل نقلیه بحثی بمیان نیامده !!.
و اما سواری چه مرد و چه زن بر پشت حیوانات اعم از اسب ، قاطر ، اولاغ ، موتور و دوچرخه و هر آنچه را که ( زین ) داشته باشد ؛ بنا بر اسناد ارائه شده از طرف صاحبنظران پزشکی بر آنچه را در بالا ذکر شد بلا مانع میباشد بجز دوچرخه که تلاش میکنم علت و چرائی مضرات سواری بر دوچرخه چه برای مردان و چه برای زنان را از دیدگاه پزشکی برای شما شرح کنم و راه حل استفاده بجای آنرا نیز ارائه دهم .
برای آنها که میدانند برای چه انقلاب کردیم ، این فتاوی شوم یک مصیبت و یک فاجعه است . در دوران قبل از انقلاب یکی از ستونهای بی بدیل احترام به مرجعیت شیعه ، در استقلال رای مراجع آن زمان بود ، معمولا در خواست فتوا از طرف مردمی بود که در یک مسئله بسیار مهم دینی در بن بست قرار میگرفتند ، در نتیجه پیروان هر مرجعی مسئله مهم خود را پیش روی آن مرجع قرار میدادند و ایشان هم با نهایت احتیاط و در برخی مواقع اکراه با در نظر گرفتن بسیاری از جوانب تنها به اظهار نظر بسنده میکردند و تلاش میشد تا از صدور فتوا حتی الامکان خود داری کنند ، زیرا معمولا فتوا غیر قابل برگشت بود و هر مرجعی هم تنها برای پیروان خودش اظهار نظر میکرد یا فتوا میداد .
در پس پیروزی انقلاب و یک تازی آقای خمینی و عدم برسمیت شناختن نظریات مراجعی که باایشان هم رای نبودند ، آرام آرام این استقلال به زیر چکمه استبداد آقای خمینی به حصر خانگی برده شد !!. که ، صد البته
آن استقلال رای در زمان سلطه آقای خامنه ای بر هستی این ملت به همراه دیگر اخلاقیات مذهب شیعه ، اعم از فتوت و جوانمردی نشات گرفته از امامت علی ( ع) ، عفت و عصمت فاطمه و زینب ( علیها سلام ) و مظلومیت امام حسین و برادری قمر بنی هاشم و خلاصه اعتبار مرجعیت و سندیت فتوا همه و همه به مبتذل ترین سرنوشت غیر قابل دفاع گرفتار و بجای یک نظر شرعی تبدیل به یک اپتذال سیاسی شد !!!. .اما اکنون و در حال حاضر ؛
آرزو میکردم که ، ما بهمراه برخورداری از پدیده استقلال و آزادی در تمام شئون کشور از یک وزارت خانه بهداشت و سلامت مستقل و مطلع و آزادی مطبوعاتی برخور دار میبودیم تا ، برای یک مسئله بسیار مهمی همانند اثر ضرر و زیان دوچرخه سواری برای زنان و مردان کشورمان بر روی سلامت دستگاه تناسلی آنها و احیانا اثر سوئی که بر سلامت سکس آنها میداشت را ازطریق مطبوعات آزاد از اطباء این وزارت خانه سوال میکردیم و روزنامه بی سواد !! ما مجبور نمیشد از شخصی که هیچگونه اطلاع پزشکی در هیچ موردی را ندارد چنین سوآل بجائی را با چنین اپتذالی مطرح نمی نماید و ایشان هم بزرگواری میکردند و برای اولین بار میگفتند اظهار نظر در این مورد از صلاحیت من خارج هست که، صد البته ایشان خود را حاکم بر جان و مال و ناموس وایمان و دین خدا و خلق خدا میدانند و بقول همراهانشان اگر لازم باشد آقا امر به تعطیل توحید را نیز ؟!!.

و اما اثر سوء دوچرخه سواری بر روی آلات تناسلی مردان وزنان و سوء رابطه جنسی ؟!! ؛
همانطوری که شما گرامیان مستحضر هستید معمولا مقالات این قلم ،تلاش میکند تا از دو منظر به موضوع مورد مقاله بپردازد . از یک طرف باتوجه به این همه ظلم و جنایت و نارسائی و عقب ماندگی که در پس انقلاب ایران بنام اسلام در ایران و با نهایت تاسف انتشار آن بخاطر دخالت بی جا و ناروای ولی فقیه و هم پیاله ای هایش در سرار جهان بوقوع پیوسته و میپیوندد !! و نظر به این که هیچکدام از این ناروا ها که بر همگان روا میشود کوچکترین رابطه ای با اصول راهنمای این دین ندارد ، و از طرف دیگر با توجه به تجربه و تحصیلات من در اموربهداشت و بیمارستان ، مرا در شرایطی قرار میدهد که با همه کم دانی هایم هر بار از هر دو منظر به موضوع بپردازم .
در مورد فتوای اخیر آقای خامنه ای دال بر حرام بودن دوچرخه سواری زنان و آنهم تنها در ملاء عام ؟!! میبایستی این موضوع را برای خواندگان گرامی مقالاتم روشن کنم که هم فتوای ایشان هیچگونه پایه و اساس قرآنی ندارد و هم اطلاعات بهداشتی ایشان و همراهانشان !!.

و اما دوچرخه سواری اعم از مرد و زن ؛
از اینجا به بعد در این مقاله ، تمامی اطلاعات بهداشتی ، پزشکی بر گرفته از سایت های متخصصین پزشکی اروپا و آمریکا که، از طریق سایت گوگول جمع آوری شده و بطور بسیار مختصر بعرض شما عزیزان میرسانم .
منافع دوچرخه سواری همانند بسیاری از ورزش ها برای سلامت انسان و همچنین بهداشت هوا فراوان و بی شمار است .
و اما مضرات نشستن بر پاره ای از زین ها چیست ؟
همانطور که میدانید به هنگام نشستن بر روی هر زینی تمامی وزن بدن انسان بر روی نشیمنگاه او تقسیم میشود و به هر اندازه که آن زین پهن تر و نرم تر باشد کمترین فشار را بر نشیمنگاه انسان وارد میکند ، اما نشستن بر زین نا مطلوب
بسیاری از دو چرخه ها اعم از ثابت و متحرک بدلایل زیر مضر میباشد .

بنابر آفرینش بدن انسان چه مرد و چه زن از ناحیه مقعد یک مجرای باریکی بنام perineum آغاز میکردد و تا سر آلت مرد و به انتهای دستگاه تناسلی زن متصل میشود این مجرا حاوی و حامل هزاران عصب و همچنین رگهای انتقال خون به این آلات میباشد ، زمانی که چه مرد و یا زن بر روی یک زین نامتناسب و مخصوصا باریک مینشیند تمامی فشار وزن بدن را ، نه به تمامی سطح نشیمنگاه بلکه تنها به این مجرا میآورد و به هنگام دوچرخه سواری ومخصوصا در زمان پا زدن که بدن مرتب به حالت سائیدگی در حال حرکت از راست به چپ و برعکس میباشد ،یک حالتی بی حسی بر این مجرا ایجاد میکند .
اطباء این دانشگاها ، در پی شکایت افراد پلیس شهری دوچرخه سوار که از بیحس شدن این مجرا و در پس آن عدم تحریک آلت مخصوصا در مردها !! اقدام به انجام این آزمایش کردند ، بدین ترتیب که ، ؛
۱- بر سطح زین دوچرخه افزودند ، این بیحسی از ۶۶ در صد رسید به ۲۵ در صد رسید ، بهر صورت در پس آزمایشات متعدد و بکار گیری روش های گوناگون بر صدها دوچرخه سوار اعم از زن و مرد و در فواصل مختلف این راه حل ها را پیشناد کردند ؛
۱- دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش ها برای سلامت انسان و محیط زیست میباشد . بشرطی که ،
۲- استفاده از بهترین زین با این مشخصات زیر لازم الاجرباشد ،
۳- زین باید پهن ، دارای کوشن یا پد باشد .
۴- فرمان دوچرخه به هنگام سوری باید بالاتر از زین باشد و دوچرخه سوار نباید بر روی آن خم شود .
۵ به هنگام سواری نوک زین نباید سر بالا باشد ، زیرا جریان خون به مجرا را کند میکند و مجرا بی حس میشود .
تمامی موارد فوق شامل دوچرخه سوار از درون اطاق خواب تا سواری در پارک و جاده ها میشود .
اگر منافع سواری در اطاق خواب و هوای آزاد متفاوت هست ، اما مضرات آن یکی است .
۶- به هنگام دوخرخه سواری تلاش کنید پاهایتان کشیده نباشد ، تا فشار کمتری بر مجرای شما وارد شود.
۶- آخرین پیشگیری از اثر سوء و بر خورداری از بهترین آرامش ، پوشیدن شلوارهائیست که در محل نشیمن بر خوردار از یک لایه ژل قطور باشد و حتمی هر از گاهی برای چند دقیقه به خودتان در نشستن بر زین استراحت بدهید .
در پایان ضمن آرزوی عدم تداخل اظهار نظر غیر متخصصان در این امور ، امیدوارم که، نتیجه این تلاش برای تمامی دوچرخه سواران عزیزمان بسیار مفید باشد .
با آرزوی نشاط برای همگان ، لطفا در انتشار این مقاله برای بهتر زیستن همگان اقدام فرمائید.

باسپاس

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ ، آمریکا،

نادر انتظام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.