به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

بدست • 6 دسامبر 2017 • دسته: نوشتار

بنام تو که گذشته و حال و آینده ما را نیک میدانی پس از ما انتظاری نداشته باش .
نگاه خداوند ، طناب ، حراج خانه مقدس ؛
بنا بر داده های تاریخ ادیان ، خداوند در پس آفرینش زمین و زمان اراده فرمود تا بر تعدادی از بندگان خود در زمین نگاه یا رویکرد متفاوتی مبذول فرماید که ، نام آنرا ( بر گزیدن ) نهاد . در این اصطفی یا مستقیما یا با واسطه با روشی متفاوت با این برگزیده گان خوشبخت سخن فرمود که ،نام آنرا گذاشت وحی بی واسطه و با واسطه . در این برگزیدگی هم بر منتخبین خود و هم از طریق آنها به دیگر انسانها رهنمود هائی فرمود دال بر اینکه اگر به این رهنمود ها عمل کنید رستگار خواهید شد .
در توضیح این رستگاری ، آنرا بدو دسته تقسیم فرمود ، عاقبت به خیری این جهانی ( دنیا ) و رستگاری آن جهانی ( آخرت ) . این نکته هم قابل توجه هست که ، حضرت خداوند در ابتدای امر صادقانه به این عزیز دردانه های خود چند نکته قابل تاملی را یاد آور فرمود ؛
۱- در این راه پر نشیب و فراز برای شما عزیزان من درد سر های فراوانی از قبیل سرپیچی تعداد زیادی از بندگان من از این فرامین !! و عدم پذیرش پیامبری شما ها ! و سر زنش های بی امان و حتی کشته شدن شما ( شهادت ) را باید انتظار داشته باشید !. حضرت باریتعالی ، با نهایت تشکر و سپاس از توجه و نگاه و رویکرد خداوندانه سراسر رحمت تو علی العظیم مرا چه حاصل ؟؟ پیامبران سوال کردند .
خداوند رحمان فرمود : تمامی پاداش ( اجر ) شما در آن جهان دیگر ( آخرت ) خواهد بود ، اما برای دلخوشی شما اگر خواسته ای در جهت خوشنودی ( رضایت ) من داشته باشید ممکن هست آن امر پاداش ( اجر ) را این جهانی هم بنمایم . مثلا ؟؟ مثلا . اینکه بهر صورت در پس تحمل همه این رنجها اگر همه فرامین به نحو احسن انجام شود در نهایت دشمن شما که دشمن من هم هست در این جهان ( دنیا ) خوار و ذلیل و بی آبرو خواهد شد و شما با نام نیک و در حالی که دعای پیروان تان بدرقه راه آن جهانی شما ( آخرت ) خواهد بود با دستی پر بسوی من شاد ( فرحون ) باز خواهید گشت .وه که ، چه امروز معلوم شده این دشمنان غریبه ها هستند یا خودی ها !.
خداوند همه آنها که تا پایان عمر اوامر سراسر رحمت حضرتش را مو به مو ابلاغ و اجرا کردند رحمت کند ، مخصوصا آنها که جانشان را نیز در این راه تقدیم کردند ( بسیاری از پیامبران بنی اسرائیل ) .
۲- از همین اول به شما صادقانه بفرمایم که ، بسیاری از بندگان من اصلا و ابدا و تحت هیچ شرایطی به حرف های شما که وحی مبارک من هست گوش نه خواهند داد و با شما در حال و آینده سر ستیز هم خواهند داشت !! . حضرت خداوند ، ما میدانیم که ، ذات مقدس تو آفریدگار ( خالق ) جهان هستی می باشد و تو فرمانروای مطلق بر جهان می باشی ( انک علی کل شیئ قدیر ) ، پس چرا این ها از اوامر تو سر پیچی میکنند ؟؟ سوآل پیامبران از خداوند هست ، خداوند فرمود که ، من در پس آفرینش انسان ، مقام آدمیت را به او عطا فرمودم و در رهگذر ارتقاء به این مقام مجموعه استعداد ها ( علم الادم اسماء کلها ) را به او فرا دادم .و پدیده نو ظهور عقل را به او تفویض کردم و در رهگذر بر خورداری از همین نعمت هاست که او خلافت در زمین را نیز با اختیار کامل ، اما با مسئولیت سنگین پذیرفت . خوب اگر اطاعت امر نکردند ؟ چه میشود ؟ برگزیدگان سوآل کردند . حضرت خداوند فرمود : آنها در این جهان ( دنیا ) خوار و در آن جهان ( آخرت ) عذاب خواهند شد . حتی پیروان محمد هم ؟؟ حتما ، زیرا بسیار از آنها مسلمان شدند و نه مومن !! وسلام .
إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِی يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْه وَ سَلِّمُوا تَسْلِيما . محققا ، نگاه و رویکرد ،خداوند بر پیامبر نگاهی سراسر رحمت است ، در رهگذر این عنایت خاص، فرمانبران او در هستی در اجرای اوامرش با چنین نگاهی نیز بر پیامبر مینگرند و شما کسانی که به خداوند ایمان آورده اید تلاش کنید پیروی تان از او توام با سلام و سلامت باشد . خواننده گرامی ، در این مورد شما به عملکرد امروز این امت از پیامبرشان نگاه و شما قضاوت کنید !!
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا. وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً
آیه زیر یکی از اوامر بر حق خداوند بر این امت می باشد که توسط همین پیامبر به این به اصطلاح ایمان آورنده گان ابلاغ شده ؛ ترجمه و تفسیر آیه زیر را وام دار حضرت طالقانی هستم ”
ريسمان و رشته تابيده آيات كتاب و نبوت و احكام آنست كه راه خدا «سبيل اللَّه» را مى‏نماياند و مى‏گشايد و اعتصام به آن به سوى صراط مستقيم هدايت مى‏كند: وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ ايمان و تحقق تقوا، تا مقام تسليم، انسان را از تجزيه و تفرقه درونى و سقوط، و مجتمع ايمانى را از پراكندگى مى‏رهاند و بالا مى‏برد.
مجموع وحى و كتاب و نگهبانى آن براى همين اعتصام به حبل اللَّه است: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لَا انْفِصامَ لَها … اين تشبيه و استعاره كوتاه و حسى- بِحَبْلِ اللَّهِ- آيات و سنن و احكام و كتاب الهى و تعهدات ناشى از آنها را مى‏نماياند كه اعتصام به مجموع آنها فرد و جمع را از بازگشت و ارتجاع به جاهليت و پراكندگى و سقوط باز مى‏دارد و به سوى توحيد و كمال و بروز استعدادها بالا مى‏برد.
همچون رشته عهدى كه بين خالق و خلق است و از مقام الوهيت تنزل يافته و آويخته شده و تا اعماق انديشه انسان پيوسته گرديده كه براى نگهدارى و تقويت قدرت تقواى فردى و جمعى و واپس نگهداشتن جاذبه‏هاى مخالف و متضاد و گذشتن از آنها، بايد از آنها، بايد اين رشته- بِحَبْلِ اللَّهِ- را با همه قواى فكرى و خلقى و عملى، محكم گرفت و به آن پناهنده شد و عصمت و اعتصام يافت. و اگر اعتصام بدان سست و گسيخته گرديد، اجتماع متعالى به سوى وابستگى‏ها و تعهدات و پيمانهاى جاهليت و عقب مانده روى مى‏آورد و كشانده مى‏شود كه بر پايه و نهاد تعارض و دشمنى قبيلگى و طبقاتى شكل
مى‏گيرد و حبلها و دامهايى را بسود طاغوتها و شيطانها در بر دارد. چون اجتماع به هر صورت كه باشد، شكلى از پيمانها و حبلها است، يا حبل خدا و يا حبل شيطان.
جَمِيعاً، حال و تأكيد امر اعتصموا و مفهوم آن چنان اعتصام جمعى و توحيد قوايى است كه همه را از برگشت به انديشه‏ها و انگيزه‏هاى فردى و طبقاتى برتر نگه دارد. وَ لا تَفَرَّقُوا، نهى تأكيدى و بيانى براى امر اعْتَصِمُوا … و يا پيشگيرى از تفرقه‏ايست كه شايد از كج فهمى و انحراف از آيات پديد آيد:.
انحراف از يگانه راه خدايى «سبيله» و پيروى از راه‏هاى فرعى «سبل» به تفرقه‏هاى عنصرى و طبقاتى و فرد گرايى و ظهور بتها و طاغوتها مى‏انجامد كه همان جاهليت و ارتجاع كامل است. اين اعتصام به حبل اللَّه است كه از كشانده شدن به راههاى انحرافى و سرانجام آنها باز مى‏دارد و پس از كشيده شدن به سوى آنها و سقوط در آنها، باز به سوى توحيد قوا و انديشه‏ها مى‏كشاند و تعالى و تحرك مى‏بخشد.
حبل اللَّه متين و محكم و گسترده و باقى كه از آيات كتاب مبين و عقلهاى پاك و فطرى و عمل و گفتار رسول و پيروان راستين او به صورت سنت و حديث تركيب يافته، در توحيد قبله و مناسك و عبادات و شعارها تحكيم گرديده است. اين امر- اعتصموا- چون ديگر اوامر قرآن ايجابى است، و هر فرد آگاه و مؤمن و مسئول را مكلف مى‏كند كه امت اسلامى را پيوسته به اعتصام به حبل اللَّه بخوانند و از تفرقه باز دارند و راههاى نفوذ عناصر مزدور و ارتجاعى و تفرقه افكن را سد كنند. چنان كه راهبران راستين و پيشوايان اسلامى، اعتصام به حبل اللَّه و دعوت به توحيد و نفى تفرقه را بيش از هر مسئوليت و تكليفى و برتر از آنها به شمار مى‏آوردند و در همه جهات در راه آن مجاهده مى‏كردند و از عواقب جهتگيرى و نفاق پرورى، جمع مسلمان را بر حذر مى‏داشتند و نعمت وحدت و الفت را تذكار مى‏دادند. ”
خوانندگان گرامی ، میدانید آیه فوق که رهنمود خداوند برای وحدت این امت بود چرا نازل شد ؟؟ به دلیل زیر توجه نمائید
وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوانا این تذکر و آگاهی به نعمتی را که خداوند بر شما ارزانی فرمود ، میدانید برای چه بود ؟( شما در دشمنی های قبیله ای در دوران جاهلیت چه داشتید ؟ تنها جنگ و خونریزی و کشتار بود ) خداوند با دعوت شما به اسلام و اعتصام به طناب یا ریسمان وحدت در این پیام اراده فرمود تا ، با بهره گیری از نعمت الفت و همدلی ، شما از نعمت برادری و برابری با یکدیگر بر خوردار گردید . حرامتان باد ، شما به خدا و پیامبر خدا خیانت کردید و می کنید !! به رفتارتان با یکدیگر نگاه کنید ، همگی به دوران کثیف جاهلیت مطلق باز گشته اید !.
و اما حراج معبد مقدس ؛
امروز آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ، من بر خلاف دیگر روئسای جمهور قبلی که اجرای قانون مجلسین آمریکا دال بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو ( اشغالی ) به اورشلیم ( بیت المقدس نیمه اشغال ) را پشت گوش انداختند ، دستور میدهم این انتقال انجام شود ، که صد البته مراتب را قبلا به استحضار پیروان دین محمد رساندم که ، بقول معروف سکوت آنها علامت رضاست !! . در پس اعلام این اعلان ، دو گروه به رقص آمدند ، گروه اول اشغالگران شراب بدست در سر زمین های اشغالی ، اشغالگرانی که نیک میدانند قرار بود این معابد مقدس روگاه هر سه فرزندان ابراهیم باشد که امروز با این خوش رقصی آقای ترامپ همه چیز به اشغال یکی در آمد .البته به این اشغالگران غاصب تذکر میدهم که شما نیز برای چند صباحی خوش نشینی بیش نخواهید بود ، زیرا آن دو برادر و پسر عموی شما را در این خانه نیزسهمی هست . و اما رقصان دیگر ؛
چقدر جای تامل و تاسف برای سران ورشکسته و متفرق جهان اسلام هست که ، اولا فراموش کرده اند که این امر در سال ۱۹۶۷ اتفاق افتاد و پیشکسوتان شما بجز عربده های بی حاصل و کوبیدن شمشیر تفرقه بر سر یکدیگر هیچ عملی نخواستند و اگر هم میخواستند ، بخاطر عدم الفت بین قلوب شان که کینه و دشمنی های دوران جاهلیت آنرا جای گزین شده بود نمی توانستند کاری از پیش ببرند . و اما رهبران خود انتخابی کشور های باصطلاح اسلامی امروز، آیا شما رقص با شمشیر همین آقای ترامپ را در میان خود در ماه گذشته در کنار کعبه را فراموش کرده اید ؟؟ . آیا شما فراموش کرده اید که چطور میخواهید با اسلحه های آقای ترامپ با او بجنگید ، چه کسی را فریب میدهید ؟ بی خود بیشتر از این آبرو ریزی نه کنید . شما هم امشب به سلامتی این شکست شرابی بنوشید شاید قدری آرام بگیرید . خیانت به الفت دین محمدی مبارک تان باد . این بود نا دیده گرفتن نگاه خداوند ، پاره کردن طناب وحدت ، حراج معبد مقدس.

شش دسامبر ۲۰۱۷

آمریکا . نادر انتظام .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.