بدست • 17 فوریه 2022 • دسته: نوشتار

به شما که هستی یک فرهنگ را غارت کردید

و باورمندان آنرا به خاک  سیاه خفت نشاندید

این اندرز ۱۴۰۰ ساله کتاب شماست .

‏بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏

ويْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ:  اینجا آغاز صدوچهارمین سوره کتاب شماست اگر به آن باور دارید .

– ويل ،  بمعناى نكوهش و سرزنش يا نفرين است که ، از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ درهر لحظه که یک انسان در  جهان ( بویژه یک ایرانی ) از   بهشت اعتقاد ، اخلاق ، آرامش و آسایش به جهنم فحشا و فقر و بی وطنی و زندانهای دست ساخته شما  سقوط میکند و میسوزد و از اعماق وجودش آه می کشد ، نظم آفرینش و دست انتقام آن ، این چکش آلوده به نفرین را بر فرق دو دنیای شما خواهد کوبید .

میخواستم از شما بخواهم به آینه تاریخ بنگرید و سرنوشت پیشینیان هم پیاله تان  را مرور کنید شاید بیدار شوید ، اما بر خود نهیب زدم که ، اول اینکه این  جماعت سواد خواندن ندارند، دوم آنکه مست تر از آنند که آینه را بیابند .

لِكُلِّ  ، خوى و روش و عادت افراد خودبين و خودپرست (مستبدى) را مى‏رساند كه در هر وضعى باشند و بهر وسيله آشكار و پنهانى كه دارند- گرچه با اشاره و طعن باشد- كوشش دارند كه ديگران را موهون نمايند و خصائل انسانى و شخصيت آنها را خورد كنند، تا راه نفوذ و بهره‏ كشى از مردم را بسود خود بى مانع و بازگردانند..به کارنامه ۴۴ ساله خود نگاه کنید آیا خود را مخاطب  این نفرین هستی نمی بینید؟.

این سخن راستین  وحی منزل ۱۴۰۰ سال قبل است  و شما به دروغ در سال ۵۷ یک جهان معتقد را فریب دادید که ما هم پیرو آنیم  و ، در ۴۴ سال گذشته آگاهانه با ما چنین کردید .

الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ‏: الذى، .. بدل يا صفت ديگر لِكُلِّ  است. مالًا، بسيارى يا ناچيزى اينگونه مال را مى‏رساند- مالى كه با از ميان بردن و خورد كردن شخصيت مردم گردآورى و انباشته شده است .

مکان و موقعیت و ثروت قبل ازاول بهمن ۵۷ خود را بیاد دارید ؟ آنچه را که امروز انباشته اید همان مال حرامی است که از گذ شتن بر جنازه چهار نسل ایرانی تا بدین جا و اگر همین فردا هم سقوط کنید برای ۱۰۰ سال آینده اثر خرابی شوم آنرا خواهیم دید ( البته شما که حس انسانی و چشم بینائی تان را  در این منجلاب شهوت قدرت و بردگی روس و چین از دست داده اید ) و ازارتزاق حرام باکی ندارید .

اين آيه در ضمن وصف ديگر «كل همزه لمزة»، اصل و منشأ اين خوى و روش را بيان مى‏نمايد:  و شما  مال را كه ،  بهر صورت وسيله بكار افتادن چرخ اقتصاد و مقدمه زندگى برتر است، جمع و نگهدارى آن را هدف زندگى گرفته اید  و بجاى شناختن ارزش واقعى مال به مقدار و شماره آن پرداختید (ميليونر- ميلياردر!) و بهمان دلبسته شدید . و به مقياس بزرگداشت جمع و عدد شمارى مال، ارزشهاى انسانى در نظر شما بى‏ارزش و ناچيز بشمار آمده. و چون چگونگى ديد و روابط و علاقه‏هاى انسان به مال، از شرائط اولى چگونگى روابط عمومى و تكوين عقايد و اخلاق است، با اينگونه ديد انحرافى كه مال و علاقه به شماره‏اش هدف زندگى تان شده ، ديد و روش شما نسبت بديگران از واقع بينى و روابط انسانى تا آنجا منحرف گشته كه انسانها و روابط انسانى در نظرتان وسيله‏اى براى جمع و شماره مال گرديده و فطرت و استقامت روحى‏تان چنان دگرگون گشته و دچار بيمارى و ديوانگى شده‏اید كه براى جمع و نگهدارى و شماره ثروت و حفظ قدرت متكى به آن، پيوسته ميخواهید شخصيت انسانها را درهم شكنید و از اين كار خود لذت مى‏برید.

آن سان كه هر ناتوان روحى و اخلاقى و هر مست و ديوانه‏اى اينگونه ميخواهد خود را توانا بنماياند. آيا براى نمودارى وضع روحى و عاقبت زندگى شما تعبيرى جامعتر از «ويل» مى‏توان يافت؟

گرچه در افق تاریک زندگی  سراسر  فساد و ظلم ننگین شما نوری از توبه و پوزش خواهی  به پیشگاه این ملت را در دید شما نمی بینم  اما، شاید هنوز هم راهی برای بازگشت وجود داشته باشد . اگر شهامت توبه را دارید به آن فکر کنید .

سری را که بزیر سیاه برف قدرت و شهوت کرده اید و گوشی خود و ایران فروشی  را که شنونده فریاد  روس و چین نموده اید  امکان شنوائی صدای ضجه مادران داغدار ، بی خانمان ها، آوارگان دیار غربت ، زندانی های مظلوم ، همسران و فرزندان به مسلخ ظلم و جور برده شدگان را نه خواهید شنید  اما ، ما و من تا زنده ایم از ۲۲ بهمن ۵۷ تا بحال نوشته و می نویسیم .ما میخواهیم نسل امروز و فردای این کهن بهشت روی زمین بداند که سکوت غم بار آنها که توان بیان  و دفاع از کرامت ایران و ایرانی را  دارند ، و به این سکوت تن در میدهند !!  سایه چه حکومت  ننگین و خفت بار فاسدی را بر خود و کشورشان  نادیده میگیرند !!.

بی تفاوتی و نظاره کردن بر  ادامه حیات هر روز این رژیم ، میخ  زهر آلودی است که بر زخم  تابوت نابودی وطن تان کار عفونت این جراحت را غیر قابل بهبودی خواهد کرد و ، در فردای نه چندان دور پرچم پر افتخار چند هزار ساله این جهان پهلوان را به زیر سم اسبان روس و چین در مرداب ننگ آلود اشغال خواهید دید .

( تفسیر قرآنی این متن را وام دار مرادم سید محمود طالقانی هستم، روانش شاد و یادش بخیر) .

 

۱۷ فوریه ۲۰۲۲ ، نادر انتظام .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.