جایگاه فساد و مفسد در چشم و دل خداوند

بدست • 29 اکتبر 2016 • دسته: نوشتار

خداوند فساد و فاسد و مفسد را دوست نمی دارد .
فساد ، فاسد ، مفسد ؛
سه پدیده شوم مستمر تاریخ که، در هر کجای این زمین زیبا پدید آید ، می تواند ” زمین را خشک و دریا را عاری از جانور کند ” .
بحث را از بر گذاری اولین مجلس شورای توحیدی که ، به ریاست حضرت خداوند و با شرکت کارگزاران ( ملائکه ) یا به عبارتی نیروهای آسمانی و زمینی به منظور تعیین کد خدای زمین بنام جناب آدم انجام شد آغاز می کنیم .
در این مجلس که به امر خداوند برای تعیین جانشین ایشان در زمین تشکیل شده بود ، حضرت خداوند صورت جلسه را بدین شرح قرائت فرمودند ” إِنىّ‏ِ جَاعِلٌ فىِ الْأَرْضِ خَلِيفَه ، من اراده فرمودم تا، در زمین کد خدائی را قرار دهم ” . با توجه به برخورداری آزادی بیان به معنای مطلق کلمه در آن مجلس ، ملائکه معروض داشتن که ” قَالُواْ أَ تجَعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَ يَسْفِكُ الدِّمَا ؟ آیا حضرت خداوند میخواهید کد خدائی زمین را به کسی تفویض فرمائید که ، در آن فساد کند و خونها بریزد ؟ ” . حضرت خداوند فرمودند ” قَالَ إِنىّ‏ِ أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ، من به علمی احاطه دارم که شما ندارید ( سوره بقره آیه ۳۰ ). از شما چه پنهان پس از ۴۵ سال پژوهش شبانه روزی در تورات و انجیل و قرآن و زیر و رو کردن هزاران جلد کتاب ، من هنوز بدون کوچکترین شکی به علم مطلق خداوند که بر کل جهان هستی حاکم هست ، متوجه نشده ام که ، آن علمی را که حضرت خداوند به آن ملائکه ها فرمودند من دارم و شما ندارید چه بود ؟!!.
بهر صورت شاید هم آن ملائکه های حسود ؟ در پایان جلسه و به هنگام تایپ ابلاغ حکم کد خدائی جناب آدم ، آن کلمه فساد را به صورت بسیار ریزی ؟ در پا درقی آن ابلاغ گنجانیدند ؟ تا هر صبح و شب که قرار میشد گزارش عمل کرد جناب خلیفه را به شرف عرض مبارک حضرت خداوند برسانند ، در یک صفحه هم از انواع فساد ها که این جناب کد خدا در زمین و بعدها در دریا و اکنون در هوا و فضا نیز انجام میدهد را ( نعوذا به الله ) برخ حضرت خداوند بکشند ؟!!. که صد البته این بنده با اقرار به اینکه خداوند عالم مطلق بر جهان هستی هستند ، اما ، با توجه به اینکه این پدیده شوم فساد از ابتدای کد خدائی این جناب در زمین هر روز و در تمام شئون زندگی ایشان اتفاق می افتد که البته این شکایت از طرف دیگر موجودات زمینی ، هوائی ، دریائی و فضائی هم مرتب مطرح میشود آنرا پیش کشیدم ، باشد که دیگر اساتید محترم که صد برابر در این مورد اطلاع بیشتری دارند ما را راهنمائی کنند که ، بسیار ممنون میشوم .
پس تا اینجا مسلم شد که تا نباشد چیزکی ؟ ملائکه حق نداشتند بگویند چیز ها !!. و ما آیات قرآن ؛
فساد و مشتقات آن ۱۸ بار در قرآن کریم آمده ، در اولین تعریف میفرماید ، از نظر مادی ، الفساد یعنی ، خشکی در زمین و نبودن هیچ جانوری در دریا .
فساد از نظر معنوی : پدیده ضد راستی است .
بنظر من فساد یکی از پدیده های شوم انتخابی شخص انسان می باشد !! به این آیه توجه کنید : وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها. فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها . سوره والشمس آیات ۷،۸
این برداشت حضرت طالقانی در مورد اختیاری بودن انتخاب تقوا یا فجور توسط شخص شخیص جناب انسان می باشد ؛
” .پس از سوگند به آيات بزرگ و مشهود و معروف (با الف و لام)- الشمس، القمر، النهار، الليل، السماء، الارض- سوگند به پديده والا گهر و ناشناخته «نكره» اين حقيقت را مى‏رساند كه گويا اين جهان با مظاهر و تحولات عظيمش، نيروهاى و قشرهايى است براى تكوين و تسويه چنين موجودى كه نفس ناميده شده، تا پس از الهام گرفتن، با اختيار خود راهش را تشخيص دهد. اين الهام، نخستين دريافت نفس تسويه شده است، كه با آن فجور و تقوا و بتا حدى عواقب هر يك را مى‏شناسد، پس از چنين شناختى مى‏تواند با اختيار خود، طريق صعود به سوى تقوا يا هبوط به طرف فجور را در پيش گيرد ”
یعنی انسان مختار هست که در پس دریافت الهام تقوا یا فجور خود یکی را انتخاب کند ، پس در رهگذر آزادی در انتخاب تقوا ، انسان براستی میگراید و در رستگاری خود و محیط اطرافش کوشا و تاثیر گذار خواهد بود و بازده عمل او میشود زندگی در بهشت آرامش برای خود و دیگر موجودات در زمین ، و در صورتی که فجور را انتخاب کند هم خود را فاسد میکند و هم اطرافیانش را به فساد میکشد
به چند در آیه در مورد فساد در قرآن اشاره مختصری میکنیم. سوره 28, آیه 77
” در آنچه خدا به تو داده سراي آخرت را جستجو كن، و بهره دنیائی خود را نیز فراموش نکن و از هر آنچه که خداوند به تو احسان کرد ، به دیگران احسان کن و براه فساد در زمین روی نیاور، که قطعا خداوند مفسدین را دوست نمی دارد .
پس خداوند بصراحت به پیامبر میفرماید : که از فساد دوری به جوی که من فساد را دوست نمیدارم . پس فساد کردن و نکردن ، انتخاب خود انسان هست که ایجاد فساد بر خلاف دستور خداوند بوده و در تمامی ادیان تاریخ منع شده است .
فساد در تورات ؛ (مِنْ أَجْلِ ذلِكَ كَتَبْنا عَلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً) ” بر بنى اسرائيل مقرر داشتيم كه هر گاه كسى انسانى را بدون ارتكاب قتل، و بدون فساد در روى زمين به قتل برساند، چنان است كه گويا همه انسانها را كشته است و كسى كه انسانى را از مرگ نجات دهد گويا همه انسانها را از مرگ نجات داده است .
فساد ، اعلان جنگ با خداست( ۵) آیه ۳۳. فساد کار منافقین است(۲) ۲۰۵ که خداوند این گروه را اصلا دوست نمی دارد . (۲) ۱۵۱ فساد باعث تباهی در جامعه میشود .
که، البته در مورد فساد و مفسد دهها آیه دیگر در قرآن بصراحت آمده که همگی دلالت بر قبح این پدیده شوم دارد .
تصور میکنم در این مقطع زمانی که با ظهور پدیده جستجوگری همانند دسترسی آزاد برای تحقیق ( صد البته بجز کشور های مسلمان نشین !!!) در اختیار نسل امروز بشر قرار گرفته ، دور از انصاف خواهد بود که این پدیده شوم که در تمام ادیان تاریخ از آن به زشتی یاد شده را به گردن دین انداخت !! .
بنا بر شهادت تاریخ : نظر به اینکه جامعه همیشه در آینه رهبران خود نگاه میکند ، هر آینه رهبران فاسدی عنان اداره کشور را به دست گرفتند ، سر ریز این فساد بر رفتار ، گفتار و کردار آن ملت اثر مخرب خود را گذاشته و بوی تعفن این فساد همه جا گیر میشود و با نهایت تاسف اولین قربانی این پدیده شوم ، فساد اخلاقی و بدنبال آن شکستن کمراعتقاد و در نتیجه اعتقاد مردم آن سر زمین به خدا و خلق خدا خواهد شد و این فساد فرا گیر، نا بود کننده ترین میخی خواهد بود که ، بر تابوت سقوط آن ملت فرود می آید .
و باز هم بنا بر شهادت تاریخ هر آینه قومی ، ملتی و یا جامعه ای از نا سالمی رهبران فاسد خود به تنگ آمده اند ، برای نجات از شر آن گردانندگان فاسد ، به پیشوایان دینی خود روی آورده اند ، شاید به همت و نفوذ آنها بتوانند از شر آن رهبران فاسد نجات یابند .
اما ، بزرگترین مصیبت غیر قابل جبران در نابودی یک جامعه زمانی خواهد بود که ، دهان ارتزاق پیشوایان دینی در آخور رهبران فاسد آن جامعه قرار بگیرد !!!. و این آن زمانی خواهد بود که پدیده شوم فساد یا با فتاوی رهبران دینی بلامانع میشود و یا مفاسد این هر دو با یکدیگر اینهمانی می یابند !! و این تنها زمانیست که ، هر باورمندی می بایست به اصول راهنمای دین خود باز گردد و بیابد که در کجای تاریخ از بکار گیری ارزشهای آن اصول راهنما جدا شده ؟؟.
انذار قرآن برای رهائی از این فاجعه چیست ؟؟ : ۱- معیار سنجش رفتار پیشوایان دین تان را با اصول راهنمای دین تان به سنجید . ۲- از تکیه به اخبار ، روایات و احادیثی که از این قوم میشنوید خود داری کنید . ۳- به مطالعه علل سقوط جوامع مدفون در زیر آوار فساد به پردازید و با تفکر بر آن علل از رهروان آن بیراهه سقوط نه باشید . ۴- خود بخواب زدگی شما در چنین شرایط ناگوار، برای شما و نسلهای آینده شما بزرگترین گناه نابخشودنی خواهد بود ، بیداری یک امر واجب بر همگان میشود .
و در نهایت روی سخنم با شما هموطنان بسیار گرامی و عزیزم می باشد ، شما بزرگواران چه موافق آیات بر حق قرآن باشید و چه مخالف ، تنها به عملکرد این قوم در طول تاریخ و مخصوصا تاریخ زنده ۴۰ سال گذشته بنگرید .
آیا ، نتیجه تن فروشی یک انسان ، سرقت های مسلحانه ، جنگ و جدال شبانه روزی در بین افراد خانواده ، خیانت زن به شوهر و شوهر به زن ، تجاوز یک عالم قرآنی به کودکان ، کشتار و شکنجه در زندانها ، کویر شدن سر زمین پنهاور و سر سبز ایران ، خشک شدن دریاچه ها ، نابودی محیط زیست ، دزدیهای هزار ، هزار میلیاردی ، گرد آوری ثروت های نجومی حرام !! این همه کشتار و جنایات شبانه روزی ، این همه آوارگی میلیونها مغز نسل سازنده فردای ما ، خیانتی را که یک کشاورز به صاحبان زمینی که به امانت برای آبادانی بیشتر نزد او گذاشته شده مرتکب میشود ، حقوقی را که یک کارفرما از کارکر خود زیر پا میگذارد ، کشته و معلول شدن میلیونها راننده در جاده های کشور ، نادیده گرفتن حق انسانی که از طریق پلیس بر مردمی که به همین پلیس پناه می برند روا داشته میشود ، عدم اعتماد و احترام مردم به قوانین کشور و صدها مصیبت دیگری که در ۴۰ سال گذشته گریبان گیر این ملت شده ، زائیده فساد رهبران کشور و در راس آن روحانیت فاسد جوامع به اصطلاح اسلامی نیست ؟؟!!.
هموطن ، سقوط اخلاق در هر جامعه ای برابر با سقوط تمام ارزشهای آن جامعه خواهد شد ، سقوط اخلاق باعث نادیده گرفته شدن تلاش کسانی شده که در سخت ترین شرایط از ناموس این ملت در جبهه های جنگ دفاع کردند ، فساد امروز رهبران دین فروش ما اعتبار مرجعییت چند صد ساله تشیع را یک جا به باد داده ، این فسادها، تلاش آنها که در آبادانی ایران پس ازانقلاب حتی در زیر بار همه این بی آبروئی ها بهر طریقی که توانستند صادقانه از هر تلاشی فروگذار نکردند را بی ارزش کرده .
بی تفاوتی هر کدام از ماها در برابر این همه جنایت و خیانت هر گز قابل بخشش نخواهد بود .بر همه ماست اگر نمیخواهیم به لعنت خدا و خلق خدا بیشتر از این گرفتار آئیم که ، آمده ایم تا بسیار دیر تر نشده ، یکبار برای همیشه سایه پدیده شوم سکوت و بی تفاوتی نسبت به دین مان( هر دینی ) ، وطن مان و فرهنگ مان را باید شکست ، باشد که ، ایران و ایرانی یکبار برای همیشه از زیر بار این ذلت و خفت و نا بسامانی رها شود و یکبار دیگر ایرانی را بسازد که شایسته نام و تاریخ سرفراز ایران باشد آمین.

۲۹ اکتبر ۲۰۱۶ ، آمریکا

نادر انتظام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.