شهادت بنی‌صدر،حصر خدای زرتشت ، تقدیم به زرتشتیان

بدست • 8 نوامبر 2017 • دسته: نوشتار

با یاد و نام خداوند شهید و شاهد.
شهادت ابوالحسن بنیصدر و حصر خدای زرتشت ؛
روزیکه زبانها و دست ها و پاهای آنها به آنچه که کرده اند شهادت خواهند داد ( نور۲۴)
بر آنها که بر سر دو راهی انتخاب تفاوت بین حق آشکار شونده و باطل رسوا شونده قرار گرفته اند و در انتخاب بین بایدها و نباید ها گرفتار آمده اند پیشنهاد می کنم یکبار دیگر سوره فتح در قرآن کریم را به معنای مطلق کلمه در نهایت آرامش تلاوت کنند ( گرچه در نظام قرآن ستیز ولایت فقیه ، تلاوت را در هزینه کردن میلیونها تومان پول ملت فقر زده ایران جهت گرد آوری قاریان بی سوادی که از دیگر کشور های باصطلاح اسلامی به ایران وارد میکنند می نامند !! اما تلاوت قرآن به معنای ، به سخن در آوردن قرآن میباشد و نه با صوت خواندن آن ).
سوره فتح یکی از سوره های سرنوشت ساز قرآن هست ، سوره ئی که ، خداوند درتنگناهائی که پیامبرش و همراهان او قرار میگرفتند ، دستهای (فوق ایدیهم ) خود را بر قلب او قرار میداد و به او و همراهان او امیدواری میداد که ، بر حق بایستید پیروزی حق بر باطل حتمی است ولو در پیچ و خم های زمان چند روزی در بوته آزمایش شما این پیروزی به تعویق افتد . و آخر هم همان شد که محمد ، فرزند صحرا که از داشتن نعمت پدر و مادر در کودکی محروم و به معنای مطلق کلمه مزه فقر را با گوشت و استخوان چشیده بود ، به نا گهان به مدد دریافت وحی از هستی بخش جهان هستی چهره زمین و زمان را تغییر داد و شربت این پیروزی را در رحمانیت خداوند رحمان چشید و به آنها که بر این حق ایستادند و می ایستند مژده انتظار و صبر تا حصول پیروزی را به یادگار گذاشت .
زمانی که آقای کارتر تصمیم به نجات گروگانهای محبوس در سفارت آمریکا در ایران را گرفت با مشورت مشاورین نا آگاه خود دستور داد تا گروگانها را از طریق فرود پرنده گان مکانیکی در صحرای طبس آزاد کنند !!
به دلیلی که از فهم سیاسی من فزون هست آنها با شکست و نا کام و پرداخت خسارات جانی و نابودی جنگ افزار خود ایران را با دست خالی ترک کردند . بیاد ندارم که همان روز یا فردای آن روز هواپیمائی از خاک ایران بلند شد و تمامی آثار و اسناد و مدارکی را که نظامیان آمریکائی از خود بجا گذاشته بودند را بمب باران و نابود کردند !! .
در همین کی بود ؟ من نه بودم های رژیم ولایت فقیه مبنی بر اینکه چه کسی دستور چنین حمله ای را در جهت نابودی آن اسناد صادر کرده ، خائنین به ملت جارچیان ولایت را بکار گرفتند و فریاد بر آوردند : هیهات که کار ، کار بنیصدر بعنوان فرمانده کل قوا بود تا ، کسی سر از یکی دیگر از خیانت های او و رابطه او با آمریکای جهان خوار در نیاورد. گرچه جناب بنیصدر بعنوان فرمانده کل قوا در آن زمان دستور رسیدگی برای روشن شدن اینکه چه کس یا کسانی دستور این بمباران نا بجا را داده است را صادر کرد اما عمر روشن شدن این حق و دیگر حقوق این ملت در یک کودتای بد فرجام در خرداد ۱۳۶۰ بر علیه منتخب ملت ایران فعلا به پایان رسید ؟! نه ،از نظر آنها که به حیات جاوید نظم و قوانین در هستی برای همیشه تاریخ باورمند هستند زمان گذرا هست ، اما میرا نیست ، و چقدر زیباست ، گر چه همیشه شاهدان بر حق از چشم باطل بینان پنهان هستند ، اما بر عکس در چشم و دل حق پویان و حق جویان ، آنها در همیشه تاریخ زنده و هر لحظه که فرمانده هستی امر به حضور در دادگاه حق یابی را صادر فرماید با قامتی بلند گوش به فرمان بر صندلی شهادت جلوس می کنند و شهادت میدهند که ؛ .
چند روز قبل مطالعه ، یکی به آخر مانده از کتابهائی را که دوست و برادر گرامیم جناب بنیصدر تحت عنوان ” شهید و عشق در اخلاق دوستی ” برایم فرستاده بودند را تمام کردم ، گرچه من از سال ۱۹۷۷ تا به حال تمامی آثار ایشان را مطالع کرده و می کنم ، اما فهم نوشتار بنیصدر زمانی لذت بخس تر میشود که خواننده با قرآن مانوس باشد زیرا تقریبا هر چند سطر این نوشتار بر گرفته از یکی از آیات قرآن میباشد و همین امر باعث سخت فهمی قلم ایشان برای یک خواننده عادی خواهد بود .
کتاب شهید و عشق در اخلاق دوستی را که به اتمام رسانیدم ، برای استراحت از خواندن ، برنامه ئی تحت عنوان تاریخ شفاهی که توسط آقای حسین دهباشی تهیه میشود را در یوتیوب دیدم ، مصاحبه این بار با یکی از صادق ترین عقابهای نیروی هوائی ایران که در دفاع از شرف این ملت و سر زمینشان بر فراز آسمان نیلگون ایران زیبا پرواز کرده بود میباشد نام این افسر شجاع و حق گوی مدافع وطن جناب تیمسار سرتیپ خلبان شهرام رستمی بود ، از او برای حق گوئیش سپاس .
برای نسلی که زمان انقلاب را به خاطر ندارند بجا خواهد بود بدانند که ، نیروی هوائی ارتش ایران در قبل از انقلاب نه تنها در منطقه بل ، یکی از زبده ترین و با نشاط ترین نیروی هوائی در جهان بود .
انقلاب که به پیروزی رسید ، روحائیت با وساطت حزب توده و عقده داران به این نیروی هوائی ، دست حرام بر بدنه آن بردند و بسیاری از افسران را شهید و عده زیادی را پاک سازی و تعدادی را زندان کردند !! . شاید آنها از حمله صدام در آینده نزدیک به ایران عزیز آگاه بودند ؟ که ، به همین مناسبت این بهترین قدرت بازدارنده و ستون فقرات ایران عزیز را شکستند . نفس کشیدن در سر زمین ایران حرامتان باد .
بهر صورت روزی که صدام به ایران حمله کرد رئیس جمهور و فرمانده کل قوا با یک وساطت آگاهانه آن عده از افسران که در زندان بودند را آزاد کرد و چه زیباست که نسل جوان امروز ایران بدانند که ، در همان لحظات سر نوشت ساز که جان وطن در خطر سقوط بود بسیاری از افسران نیروهای سه ارتش ایران که توسط روحانیت پاک سازی شده بودند داوطلبانه برای دفاع از وطنشان به خدمت باز گشتند و تعدادی در آن زمان برای شما ملت جان باختند ، یادشان گرامی باد .
در آن زمان که روحانیت و دشمنان ایران در حال کودتا بودند کسی حرف رئیس جمهور مبنی بر اینکه ” من دستور بمب باران بازماندگان نیروی هوائی زمین گیر شده در طبس را ندادم ” و اتفاقا من دستور دادم که آنها را نه زنید ” را باور نکرد !! و این حق از ایشان در صندوقخانه شهادت هستی محفوظ ماند تا اینکه ؛ حقانیت بنیصدر بر زبان جناب تیمسار رستمی این افسر آزاده در مصاحبه با آقای دهباشی به شهادت رسید .این شهادت بر حق بر آنها که به پیروزی حق باور دارند مبارک باد .
و اما حصر خدای زرتشت !!؛
جناب نیک نام گرامی ، نماینده محترم شورای شهر یزد ، من ضمن پوزش از اهانتی که نماینده روحانیت متحجر ( بخوانید کافر به حق انتخاب مردم ) به شما و به حقوق آنها که به شما رای دادند و به قرآن ما و بیان پیامبر اسلام و امام علی روا داشتند !! از خداوند ، حضرت رزتشت ، شما ، همباوران یهودی ، مسسیحی ، مجوس ، و هر انسان دیگری که در پس این انقلاب به انحراف کشیده ، حقی از آنها ضایع گردیده ، دلی شکسته ، جانی به هدر رفته ، مالی به سرقت برده شده ، ناموسی به فحشا کشیده شده ، انسانی از خانه و کاشانه اش آواره شده ، مادری در داغ اعدام فرزندی سوخته ، وطن عاشقی که در غم دیدار ایران عزیزبا چشم گریان به انتظار دیدار، بر دیوار فراغ تکیه زده با تمام وجودم پوزش می خواهم .
بقول کتاب شهید و عشق در اخلاق دوستی ” در ایران امروز سیاست خون و مرگ را شهید پروری می خوانند و امروز حرفی گفتن و فردا عکس آن را گفتن و یا عمل کردن را سیاست می گویند ” ّ
شما دوست و همباور من چه انتظاری از این نوع برداشت از کلمه زیبای ( ولی ) در قرآن مجید را داری ؟. کلمه زیبای ولی در قرآن به معنای خد متگذار می باشد ، در یک جامعه انسانهائی تصمیم میگیرند فرد شایسته ای را برای خدمت گذاری به جامعه در جهت انجام کار یا کارهائی انتخاب کنند ، اکنون این منتخب آنهاست که ، باید در نهایت صداقت استعداد خود را در جهت دفاع از حقوق آنها بکار گیرد ، چه این حق نان باشد و چه آزادی بیان .
نیک نام جان ، تو نگران نباش ، اینها به شما و ملت ایران به صراحت و بر خلاف قرآن دروغ می گویند !! این هم عین آیه قرآن ما در باره قضاوت بین باور انسانهاست که ، تنها خداوند برایمان و حقوق آنها آن شهادت میدهد.
__________________________________________________
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى‏ وَ الْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهِيدٌ (17 حج)

كسانى كه ايمان آوردند و آنان كه يهودى شدند و صابئى‏ها و نصارى و مجوس و كسانى كه شرك آوردند خدا در روز رستاخيز ميانشان امتياز مى‏نهد، و از هم جدايشان مى‏كند كه خدا به همه چيز گواه است

مراد از” الَّذِينَ آمَنُوا”،” الَّذِينَ هادُوا”،” نصارى”،” صابئين”،” مجوس” و” الَّذِينَ أَشْرَكُوا” كه فرمود:” خدا در قيامت بين آنان حكم به حق مى‏كند”]
” إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى‏ وَ الْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ …”
مراد از” الَّذِينَ آمَنُوا” به قرينه مقابله كسانى است كه به محمد بن عبد اللَّه (ص) و كتاب و قرآن ايمان آوردند. و مراد از” وَ الَّذِينَ هادُوا” گروندگان به موسى و
پيامبران قبل از موسى است كه در موسى توقف كردند و كتابشان تورات است.
و مراد از” صابئين” پرستندگان كواكب نيست به دليل خود آيه كه ميان صابئين و مشركين مقابله انداخته بلكه- به طورى كه بعضى گفته‏اند- صابئين عبارتند از معتقدين به كيشى كه حد وسط ميان يهوديت و مجوسيت است و كتابى دارند كه آن را به حضرت يحيى بن زكرياى پيغمبر نسبت داده‏اند، و امروز عامه مردم ايشان را (صابئى) مى‏گويند،.
و مراد از” نصارى” گروندگان به مسيح، عيسى بن مريم (ع) و پيامبران قبل از وى، و كتب مقدسه انجيل‏هاى چهارگانه (لوقا، مرقس، متى و يوحنا) و كتب عهد قديم است، البته آن مقدار از كتب عهد قديم كه كليسا آن را مقدس بداند، ليكن قرآن كريم مى‏فرمايد: كتاب مسيحيان تنها آن انجيلى است كه به عيسى نازل شد.
و منظور از” مجوس” قوم معروفى هستند كه به زرتشت گرويده، كتاب مقدسشان” اوستا” نام دارد.
ترجمه و تفسیر آیات فوق بر گرفته از تفسیر المیزان میباشد .
به امید روزی که انسان به خود آید و خود را در خدای هستی و هستی را در خود باز یابد و همه ما در ولایت یکدیگر به خوشبختی دست یابیم .

هشتم نوامبر ۲۰۱۷ آمریکا
نادر انتظام .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.