حراج خلیج فارس

بدست • 16 جولای 2020 • دسته: نوشتار

تا هستی بر پا ست بنام تو .

 

روزی که چینی ها از ایران میروند ،

آخرین لبخند قاضی منصوری ،

نامه ای از ولایت ؛

” سلام هم ولایتی ؛ امیدوارم در ولایت غربت ، غریب تندرس باشید و همه چیز بر وفق مراد تون باشه .  میخواستم بگم از روزی که شما رو  از ایران بیرون کردند ( سوم تیر ماه ۱۳۶۰ ) یعنی بعد از کودتای خرداد بر علیه منتخب ۷۶ در صدی ملت ،  تا به امروز سوم تیر ۱۳۹۹ بر ایران و ایرانی چه گذشته و می گذرد ؟ از آینده خبر ندارم ، چون فکر نمی کنم دیگه چیزی تَش  بمونه که بخوام برات بنویسم !!. فعلا  آخرین تیر در کمان چینی هاست ، نمیدانم صدای ترق این کی در میاد ، اگر تا آن روز گوشی برای شنیدن مانده باشد تا صداش رو بشنِوه .

همولایتی عزیز ، بنا بر شهادت تاریخ سر زمین ایران از پس حکومت هخامنشی ها و تقریبا ساسانی ها ، چندین و چند بار مورد هجوم بیگانه قرار گرفته ، ولی اما ، در تمامامی این دوران  ، بهر صورت،  رشید مردان و شیر زنانی ،  وطن عاشق از خِطه ای سر بلند کردند و دشمن را به بیرون راندند .

آخرین آن حمله صدام با همت اکثریت کشورهای عرب بود که ، مجددا با پرداخت یکی از سنگین ترین بها بتوسط وطن عاشقان تا آخرین وجب خاک به مام میهن باز گردانده شد ، شما خود در جبه بودی و نظاره گر تن های بخاک خفته بسیاری از عزیزان این وطن شدی ، گر چه آن ماههای اول هم امیدی به پایان جنگ بود و هم فرماندهی لایقی در راس کار بود ، اما بصرفه آنها بود تا بر علیه فرمانده کودتا کنند و هم  جنگ را برای ۸ سال ادامه بدند .

همولایتی گرامی ، گر چه در پس مهاجرت اجباری تو از وطن ، وطنی که بعد از خدا می پرستی ، همه گزارشها را مرتب بتو داده ام ، اما ، فکر نمیکنم این آخری به این سادگی ها بپایان برسه !.

این بار هم چوب حراج خیلی ، خیلی  بزرگه و هم طول زمان حراجِ  حرام .

گرامی من ، اما این بار ، یک حراج بزرگ ، خیلی بزرگ گذاشتند ، کاش میشد شرکت میکردید چون بهتر می بود گیر یکی از هم ولایت های خودمون می یومد ، حیف شد . سراسر خلیج فارس !!.

دیشب خیلی دلم از این هوا گرفته بود ،خواستم برم خود کشی کنم ، مثل اینکه هنوز عمرم به این دنیا بود ، یکباره بهم الهام شد برم سری به جعبه  کاغذ های پدرخدا بیامرزم بزنم ببینم شاید اون سر نخی بِهِم بده که چرا این جوری شد ؟ .

فکر نمی کنم باور کنی چی پیدا کردم ؟! بریده یک روز نامه مال سال ۱۲۹۰ ، درست فهمیدی ۱۰۹ سال قبل ! خودت بهتر میدونی ما دهاتی ها کمتر اهل خیانتیم ، در نتیجه عین یاد داشت رو برات می نویسم .

” در سال ۱۲۹۰ یک مجله یا روز نامه ای در ایران چاپ میشد بنام

( ملا نصر الدین ) این یاد داشت رو شخصی بنام جلیل محمد زاده منتشر میکرده . آقای محمد زاده یک پیشگوئی کرده بود که ، در شماره ۲۵، سال ۱۹۰۸ میلادی ( برا اینکه ممکنه سال خود مون را یادت رفته باشه  به میلادی نوشتم ) خطاب به روشنفکر های وطن نوشته بود

 ” اگر با این نیروی مخرب جامعه و تاریخ کهن ( یعنی روحانیون ) تسویه حساب نشود ، خواه انقلاب مشروطه بشود یا نشود ، این میکروبها می مانند و من می ترسم در آینده نزدیکی چشم باز کنید و ببینید هشتصد تا ملا خلق شده و ملا همه امور مملکت را بدست گرفته و همه ثروت شما را بر باد داده  و شما را به امان خدا سپرده و افسارتون را به بیگانگان رها کرده .”

حج نادر ، شما قبل از انقلاب ایران نبودید ، همین ملا ها ما رو آوردن توی کوچه و خیابون و یک نسخه دادند دستمون که از اون اول تا آخرش نوشته بود ” مرگ بر !! ” و ما هم بر سر و سینه زدیم و گفتیم مرگ بر همه دنیا بجز ملا .

، امروز سر بلند کردیم دیدیم مرگ بر خودمون شده .

حج آقا ، گرچه من هم کوچیک شما هستم و هم از شما کوچکتر ، اما بجز اینکه یک شیر زن و یک شیر مرد از یکی از ولایت های ما ظهور کنه ، یعنی مثل آفتاب از پشت کوه ها بیاد بیرون راه نجاتی در کار نیست ،

 

فعلا که شمال دست روساس ، جنوب رو هم دادند به چینی ها ، وسط هم دست همون ملاهاس ، فکر نمی کنم به عمر من وصلت بده که ببینم آن روزی را که همشون را انداختند بیرون ، اما سخت بظهور آن شیران و همت ملت ایران باور مندم.

گرچه میدونم در جریان اخبار لحظه ای ایران هستی ، اما میخواستم بگم این بار دشمن خانه گیست ، گرچه با خانه و صاحب خانه بیگانه است .

ملاحظه فرمودید ؟ برای چه سرو صدای اعدام این سه نفر معترض آبان ۹۸ را راه انداختند ؟ و بقولی ۶ میلیارد دیده بان نظاره کردند ! برای اینکه تمام اکوسیستم کناره خلیج فارس را چینی ها از بین ببرند ، برای اینکه با این نوع ماهی گیری هر چه موجود آب زی در خلیج فارس هست را به چین منتقل کنند ، والا از پارسال تا بحال ۲۵۰ نفر را اعدام کردند چرا یک اعتراض هم نشد ؟!. یکباره سه تاشون رو باهم عَلم کردند و عظمت اعدام را انداختند تو دهن دنیا تا سر و صدای این حراج خیلی بلند نشه .

دیگه عرضی ندارم ، اگه زنده موندم باز برات مینویسم . در مورد قاضی منصوری آن شهید ( زنده ) بعدا برات خاهم نوشت . خیلی سلام برسون .”

  تاریخ انتشار ، شانزدهم  ، جولای ۲۰۲۰ ، آمریکا . نادر انتظام.        

 

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.