نامه‌ای برای آقای خامنه‌ای ۳

بدست • 5 مارس 2014 • دسته: نوشتار

جناب خامنه ای ، ( او ) میفرماید :

 هم مغفرت نرم دارم ،وهم عِقاب شدید !

مجددا با تحیَت و سلام ،عرایض دوستانه ام را تقدیم میکنم. مرتب احوال پرس شما هستم ، و در عین حال بسیار هم نگرانم . جویای حال مبارک میشوم چون شما میفرمائید که من رهبر ملت ایرانم و ولی امر مسلمین جهان . اتفاقا ،فکر میکنم در این دو مورد بهم نزدیک باشیم ؟! . چون من هم ایرانیم ، و هم مسلمان ، پس ما دو نفر نسبت به یکدیگر مسئولیت هائی داریم که ، هر کدام موظف به پذیرش و عمل؛ به آنها هستیم . برای اینکه بتوانیم با هم یک رابطه مناسبی بر قرار کنیم ،تصور میکنم بهتر خواهد بود که :

نور هدایت قرآن را چراغ راهمان قرار دهیم تا خدای ناخواسته ،دوستی و مسئولیت مان نسبت به یکدیگر دستخوش اظهار نظر های شخصی مان نشود . ابتدا از همکاری شما سپاسگذارم .

و اما چرائی انتخاب موضوع ( مغفرت نرم و عقاب شدید ) .نظر به  پیمانی که در ابتدا با هم بستیم ،قرار شد هیچکدام از هوای نفس پیروی نکنیم ، پس من به حضور قرآن کریم مشرف شدم و تقاضی هدایت کردم ، که ایشان فرمودند :

 وَ يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالسَّيِّئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ وَ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِمُ الْمَثُلَاتُ  وَ إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ لِّلنَّاسِ عَلىَ‏ ظُلْمِهِمْ  وَ إِنَّ رَبَّكَ لَشَدِيدُ الْعِقَابِ(6 رعد) ترجمه را وامدار تفسیر نمونه هستم . «آنها به جاى اين كه از خداوند به وسيله تو تقاضاى رحمت كنند، درخواست تعجيل عذاب و كيفر و مجازات مى‏نمايند» (وَ يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالسَّيِّئَةِ

 قَبْلَ الْحَسَنَةِ)

آيا آنها فكر مى‏كنند مجازات الهى دروغ است؟ «با اين كه در گذشته عذابهايى (بر امتهاى سركش پيشين) نازل گرديد» كه اخبار آن بر صفحات تاريخ و در دل زمين ثبت است (وَ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمُ الْمَثُلاتُ).

سپس اضافه مى‏كند: «پروردگار تو نسبت به مردم- با اين كه ظلم مى‏كنند- داراى مغفرت است، و (در عين حال) پروردگارت داراى عذاب شديد است» (وَ إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ لِلنَّاسِ عَلى‏ ظُلْمِهِمْ وَ إِنَّ رَبَّكَ لَشَدِيدُ الْعِقابِ).

 حقیقت ،وقتی چشمم به کلمه زیبای مغفرت افتاد مثل همیشه پریدم تو هوا و گفتم ، این معشوق همیشه رحمان من ، کاری بجز رحمت و مغفرت و گذشت ندارد ؟ همینطور که داشتم ادامه میدام دیدم ، نوبت به عقاب که رسید هر دو دست مبارکشان را بلند کرده اند ؟! . از شما چه پنهان ،من هر زمانی که خیلی ،خیلی تنها میشوم ، یا با دیدن بعضی کلمات ترس وجودم را به آتش میکشد ! با عجله و  سرنزده میروم به حضور مبارکشان و میپرسم که ،خداوند رحمان ،این جریان وَ إِنَّ رَبَّكَ لَشَدِيدُ الْعِقابِ ؟ در مورد خودتون که نیست ؟ ِنه؟ فرمودند : چرا نباشد؟ عرض کردم ، وجود مبارک مستحضر هست ، که من با این عذاب و عقاب و این حرفها میانه خوبی ندارم ، و اصلا از ذات مبارک هم چنین انتظاری را هم ندارم . من وجود و ذات حضرت حق را سراسر رحمت و گذشت ، مغفرت میبینم ، حالا در این آیه،فقط فرمودید : پروردگار تو هر آینه خداوند آمرزش است ، …….. و بعد به عقاب که رسیدید ،فرمودید که خیلی شدید هست ؟!.

فرمودند : بعضی بندگان من ، چنان سر گرم عشق ورزی به قدرت میشوند که ، بکلی روند حرکت تاریخ را فراموش میکنند ! و سرنوشت آنها که به کرامت بندگان من کفر ورزیدند و آنها را مورد ظلم و ستم قرار دادند نادیده انگاریدند !! پس حتمی باید در پس دادن عقوبت اعمالشان با شدت هر چه بیشتر ….

جناب خامنه ای عزیز ، حقیقت امر رابخواهید ، من دیگر نتوانستم با ایشان به بحثمون ادامه بدهم ، سرم را بزیر انداختم و شرمسارانه پوزش خواستم و یکباره بیاد شما افتادم  ! که ایداد و بیداد ،نکند خدای نا کرده  ، آقا ، در رهگذر این همه گرفتاری هاشان ،از این همه شکنجه و تجاوز و بیداد و ظلمی که تحت رهبری ایشان بر این ملت با فرهنگ و همیشه یکتا پرست روا میدارند  !! بی خبر باشند و فردا در روز قیامت ( که اتفاقا هفته قبل در آن مورد هم عرایضی را معروض داشتم )  یقه این بنده را بگیرند و به فرمایند که مگر ما ولی همدیگر نبودیم ؟ پس چرا به من نگفتی که ….

 راستی خیلی معذرت میخواهم ،یادم رفت بگویم که ، فرمایشات ایشان هنوز ادامه داشت ، منتها من از شدت ترس یادم رفت بقیه را به شما بگویم که اکنون ادامه میدهم . این قسمت را نیز وام دار ترجمه بیان السعاده ، هستم

 “آنها ئیکه بخاطر ( ظلمشان )  مِنْ قَبْلِهِمُ الْمَثُلاتُ لفظ الْمَثُلاتُ جمع (مثله) است بفتح ميم و ضمّ ثاء و فتح آن به معناى عقوبت است از (مثل بفلان) و را مثله كرد، و معناى آن اين است كه عقوبت‏ها و عذاب‏ها بر امّت‏هاى پيشين گذشته است به نحوى كه در شهرت و معروفيّت به صورت مثل درآمده است، و اين كفّار از جهت نهايت حماقت و جهلى كه دارند از آن‏ها عبرت نمى‏گيرند، و لفظ «مثلات» با فتح ميم و ضمّه‏ى ثاء يا سكون آن، و با ضمّه ميم و ضمّه‏ى ثاء يا سكون آن، و با فتحه‏ى ميم و ثاء نيز خوانده شده است.

به امير المؤمنين و امام متّقين عليه السّلام نسبت داده شده كه فرمود:

بترسيد و بر حذر باشيد از عقوبات كه به سبب كارهاى بد و اعمال مذموم بر امّت‏هاى پيشين نازل شده، پس در هر خير و شرّ احوال آن‏ها را متذكّر شويد و بترسيد از اين كه مثل آنان شويد «1» وَ إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ لِلنَّاسِ عَلى‏ ظُلْمِهِمْ «2» خداوند

__________________________________________________

 (1) تفسير الصافى 3: ص 58- نهج البلاغه: ص 296 خطبه 192

 (2) ظلم: ستمگرى، خروج از حدّ اعتدال، به نزد عارفان ظلم در حدّ كفر است، زيرا موجب ستر عبد از حقّ مى‏شود. (خواجه نصير الدّين طوسى: اخلاق ناصرى)

صاحب مغفرت و بخشش است و ظلمى كه مردم بر خود مى‏كنند مى‏بخشد، لذا تقاضاى تعجيل آن‏ها به عذاب را اجابت نمى‏كند.

وَ إِنَّ رَبَّكَ لَشَدِيدُ الْعِقابِ و خداى تو وقتى كه بندگان را مؤاخذه كند عقابش شديد است. “.

البته ،من شخصا بر این باور هستم که در همین آیه ،باز هم مغفرت آن بزرگوار بر عقاب شدیدشان میچربد ، زیرا حتی به ظالمین تا هر جائی که ممکن باشد فرصت بازگشت و توبه را میدهند . اما از این به بعد بستگی به گوش شنوای آن ظالم دارد .

بهر صورت  بنا بر آموزه های قرآنی ، من این شکسته قلمِ سر تراشیده را  مسئول میدانم تا اگر آموخته ای  بر سر دارد را  به شما ،که حتمی میدانید که دوستتان دارد تقدیم کنم . باشد که اگر خدای نا کرده در بارگاه رهبری و نظام شما ، فردی خود را در برابر آینه عذاب  این آیه میبیند ؟ ! تا دیر نشده کاری کند تا قبل از بالا رفتن شلاق عقاب شدید  ،او ،  مورد مغفرت واسعش قرار گیرد .

که مطمئنن او ،التَّوَّابُ الرَّحِيم است .آمین .

پنجم ماه ،مارچ ۲۰۱۴ ، شهر لاگونا نیگل . آمریکا .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.